HOE KAN IK ME REGISTREREN/EEN ACCOUNT AANMAKEN?

WAAR KAN IK NISSAN CHARGE GEBRUIKEN?

Nissan Charge zal beschikbaar zijn in 12 landen en toegang geven tot 150.000 laadpunten in Europa. Deze 12 landen zijn: Duitsland, Frankrijk, België, Nederland, Luxemburg, Italië, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk, Finland, Zweden, Denemarken. Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen in Europa op markten waar EV’s van Nissan worden verkocht.

WIE KAN GEBRUIK MAKEN VAN DEZE SERVICE?

Elke eigenaar van een Nissan kan van deze service gebruik maken. Het aanbod is afhankelijk van het bouwjaar van het voertuig en of het voertuig nieuw of tweedehands is aangekocht:

  • Eigenaars van een Nissan uit 2019 en later krijgen gratis toegang tot de service gedurende 3 jaar na de VIN-validatiedatum door Plugsurfing. Ze betalen daarna een vergoeding van € 1/maand.

  •  Eigenaars van een oudere Nissan (Nissan modellen voor bouwjaar 2019) zullen kunnen genieten van een toegang van 1 jaar tot de service aangeboden door Nissan, vanaf de VIN-validatiedatum door Plugsurfing. 

  • Na deze periode zullen ze een vergoeding van € 1/maand moeten betalen.

  • Eigenaars van een e-NV200 krijgen gratis toegang tot de service tot 30 september. Daarna betalen ze € 1/maand voor Nissan Charge.
  • Deze aanbieding geldt ook voor eigenaars met een tweedehandsauto. Voor hen gelden dezelfde voorwaarden, tenzij als de diensten al zijn geactiveerd en het VIN geregistreerd. In dat geval zal de eigenaar van een tweedehandsauto enkel van de resterende gratis periode kunnen genieten, indien van toepassing.

IK HEB EEN TWEEDEHANDS NISSAN GEKOCHT, HOE KAN IK ME AANMELDEN VOOR DE SERVICE?

KAN IK VERSCHILLENDE NISSAN AUTO’S BEHEREN VIA 1 NISSAN CHARGE ACCOUNT?

Elke oplaadsleutel is gekoppeld aan een account voor één gebruiker. Het is mogelijk om verschillende sleutels en VIN-nummers te hebben per gebruikersaccount.

Zo kan een gezin verschillende oplaadsleutels gebruiken zolang ze geregistreerd zijn onder dezelfde gebruikersaccount.

OPLAADSLEUTEL

HOE BESTEL IK EEN NISSAN OPLAADSLEUTEL?

Ga naar uw Accountgegevens in uw Nissan Charge App en ga naar „Mijn oplaadsleutels”, „Een oplaadsleutel bestellen”. U kunt ook een sleutel bestellen via het gebruikersportaal  (Nissan.plugsurfing.com).

  • Ga naar het tabblad Oplaadsleutel.
  • Klik op Oplaadsleutel bestellen.
  • Vul het volledige formulier in.

Dit formulier zal u vragen om uw e-mailadres, voornaam, achternaam, straat, huisnummer, stad, postcode en land in te vullen.

U zult uw Nissan oplaadsleutel gemiddeld binnen de 10 dagen ontvangen.

HOE REGISTREER IK EEN NISSAN OPLAADSLEUTEL?

Ga naar uw Accountgegevens via uw App of het gebruikersportaal (Nissan.plugsurfing.com).

  • Ga naar het tabblad Oplaadsleutel.
  • Klik op Oplaadsleutel activeren.
  • Vul het formulier in met de unieke EVCO ID-code van uw oplaadsleutel.

U vindt dit uniek identificatienummer op de achterzijde van uw Nissan oplaadsleutel. Het begint met DE*8PS. 

Opmerking: De activering van de oplaadsleutel kan tot 24 uur duren.

KAN IK VERSCHILLENDE NISSAN OPLAADSLEUTELS HEBBEN VOOR EEN ACCOUNT?

OPLAADSESSIES EN LAADSTATIONS

HOE KAN IK NAGAAN OF EEN LAADPAAL BESCHIKBAAR IS VOORDAT IK ERHEEN RIJD?

Wanneer u de kaart bekijkt op de Nissan Charge app, ziet u drie verschillende statussen voor elk laadpunt:

  • Groene laadpaal op de kaart - functioneert en is beschikbaar
  • Grijze laadpaal- laadpaal toegankelijk via Nissan Charge maar live status onbekend
  • Rode laadpaal - de laadpaal is in onderhoud/buiten gebruik

HOE KAN IK NAGAAN OF EEN LAADPAAL BESCHIKBAAR IS VOORDAT IK ERHEEN RIJD?

U heeft 2 mogelijkheden om een oplaadsessie te starten/stoppen: met een Nissan oplaadsleutel of de Nissan Charge App. Soms is enkel de oplaadsleuteloptie beschikbaar- dit is afhankelijk van de operator van het laadpunt. 

  • In de Nissan Charge App klikt u op een laadstation om alle gedetailleerde informatie te bekijken.
  • Wanneer u aan het laadstation bent, volgt u de aanwijzingen op het scherm van de laadpaal.

DE SESSIE STARTEN MET DE APP

Klik op de kaart op het laadstation dat u wenst te gebruiken. Er verschijnt gedetailleerde informatie over de status van het laadstation. Klik op de „Start”-knop om een sessie te starten. Deze knop is enkel zichtbaar voor stations waar u met de app kunt betalen.

EEN SESSIE STARTEN MET DE OPLAADSLEUTEL

Hou de oplaadsleutel tegen het aangegeven connectiepunt (RFID-lezer) en de oplaadsessie gaat na enkele seconden van start.

KAN IK TOEGANG KRIJGEN TOT DE STATIONS MET DE APP ALS IK MIJN SLEUTEL VERGETEN OF VERLOREN BEN?

Dit is afhankelijk van het type station. Bepaalde stations zijn enkel uitgerust met een RFID-lezer en kunnen nog niet met een app worden bediend. De meeste laadpunten zijn toegankelijk met de oplaadsleutel. Over het algemeen is 50% van de stations toegankelijk via de app en zo’n 96% met de RFID-sleutel.

KAN IK IN ALLE LAADSTATIONS OPLADEN?

PRIJS

WAARVOOR BETAAL IK?

  • U betaalt enkel voor uw oplaadsessies, dus het verbruik in kW of de tijd die u opgeladen hebt (afhankelijk van het beleid van de operator van het laadpunt) tijdens uw door Nissan aangeboden vooraf betaalde abonnementsperiode. Na deze periode zult u een vergoeding van € 1/maand moeten betalen.
  •  Er worden geen roamingkosten of andere kosten in rekening gebracht boven op de publieke prijs van de operator van het laadpunt.
  •  U kunt de details van het prijsbeleid van elk laadpunt nalezen door erop te klikken op de kaart in de Nissan Charge app.

WAARVOOR BETAAL IK?

  • Nissan Charge verzamelt uw oplaadsessies en verzendt eenmaal per maand een gedetailleerde factuur bij het begin van de volgende maand. Het gefactureerde bedrag wordt afgehouden van uw rekening nadat de factuur naar u verzonden is. Op uw factuur zult u de volgende informatie terugvinden: oplaadsessies met kW-verbruik, gespendeerde tijd, prijsoverzicht en uiteindelijk bedrag voor de oplaadsessie. (2)
  • De betaling zal gebeuren aan de hand van uw ingestelde betalingswijze, 1-2 dagen nadat de factuur is uitgegeven.

GEBRUIKERSACCOUNT

HOELANG WORDEN ACCOUNTGEGEVENS EN OPLAADSESSIES BEWAARD?

BESCHIKT U OVER EEN KLANTENDIENST?

U kunt onze klantendienst bereiken via:

een e-mail naar service@plugsurfing.com

Het aangewezen contact in het gebruikersportaal (Nissan.plugsurfing.com)

De chatdienst die rechtstreeks in de Nissan Charge app beschikbaar is (hulpaccount bij chat assistentie)

(1) Voor LEAF vanaf bouwjaar 19

(2)  Cijfers zijn voor 40 kWh (LEAF) en 62 kWh (LEAF e+) batterijen. De tijd is afhankelijk van de laadomstandigheden, zoals het type en de staat van de oplader, de temperatuur van de batterij en de omgevingstemperatuur tijdens het gebruik. Aangegeven snellaadtijden gelden enkel bij gebruik van een CHAdeMO snellader. De Nissan LEAF is ontworpen om u te ondersteunen tijdens de ritten die u in het dagelijks leven het vaakst maakt en is uitgerust met oplaadbeveiligingen om de batterij te beschermen tijdens herhaald snelladen gedurende een korte tijdsperiode. De tijd die nodig is voor opeenvolgende snellaadsessies kan langer duren als de temperatuur van de batterij het beveiligingsmechanisme van de batterij activeert.

De responsiviteit en het gebruik van de functies kan beïnvloed worden wanneer de auto een slecht signaal ontvangt. Zorg voor optimaal gebruik dat uw auto een goed netwerkbereik heeft.

De hierbij getoonde afbeeldingen en omschrijvingen zijn louter illustratief. In sommige gevallen betreft het foto's van voorbeeldvoertuigen en vertegenwoordigen ze geen specifiek model, specifieke uitvoering of actie. De getoonde kenmerken zijn mogelijk niet beschikbaar of zijn niet standaard beschikbaar of alleen als optie.

Beschikbare kenmerken zijn afhankelijk van de uitvoering, standaard of enkel als optie (tegen een meerprijs).

Bron: AAA, cumulatieve Nissan LEAF registraties voor het jaar 2018 in de EU, Noorwegen, Zwitserland en IJsland.

Gegevens over de actieradius zijn verkregen uit laboratoriumtests overeenkomstig EU-wetgeving en zijn bestemd voor vergelijkingen tussen verschillende voertuigtypes. De gegevens verwijzen niet naar één specifiek voertuig en maken geen deel uit van de aanbieding. Deze cijfers kunnen afwijken van werkelijke resultaten tijdens het rijden. Optionele uitrusting, onderhoud, rijgedrag, en niet-technische factoren zoals weersomstandigheden kunnen de officiële resultaten beïnvloeden. Cijfers zijn bepaald volgens de nieuwe testcyclus Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP).

[LOKALE PLACEHOLDER]Stroomverbruik (Wh/km): gecombineerd 180-206; CO2-uitstoot gecombineerd (g/km): 0. Geen CO2-uitstoot tijdens het rijden.

De responsiviteit en het gebruik van de functies kan beïnvloed worden wanneer de auto een slecht signaal ontvangt. Zorg voor optimaal gebruik dat uw auto een goed netwerkbereik heeft.