• Skip to main content
CD

Nissan Charge FAQ

Open/Close menu
  • MODELLEN
  • Nissan Occasies
  • NISSAN STOCKVOERTUIGEN
  • ACTIES & FINANCIERING
    • Promoties
    • Bedrijfswagens promoties
    • Nissan Finance aanbiedingen
    • Fleet
    • Financiering
    • Taxatie
    • Offerte aanvragen
    • Inventaris nieuwe auto’s
    • Shop at home
  • SERVICES
    • Nissan Now
    • Navigatie- en Infotainmentsystemen
    • Onderhoud & Reparaties
    • Financial Services
    • Garantie & Verzekeringen
    • Nissan Erkend Koetswerkhersteller
    • Nissan Assistance
    • Klantbelofte
  • ONTDEK NISSAN
    • Alles over de Nissan Experience
    • Intelligent Mobility
    • Elektrische voertuigen
    • Prestaties
    • Samenwerking
    • Evenementen
    • Concept cars
    • Werken bij Nissan
  • NEDERLANDS
  • FRANÇAIS
  • Inloggen op Nissan Now
  • BUSINESS & FLEET
  • VIND UW NISSAN-DEALER
  • E-BROCHURES
  • MIJN VIRTUELE SHOWROOM
  • TESTRIT AANVRAGEN
  • CONTACTEER ONS
  • NIEUWSBRIEF
  • TAXATIE
  • NISSAN KEUZEHULP
  • INVENTARIS NIEUWE AUTO'S
  • PERSONENWAGENS
  • ELEKTRISCHE WAGENS
  • BEDRIJFSVOERTUIGEN
  • Sportwagens

Catalogusprijs (*)

Nieuwe Micra

Catalogusprijs (*)

Nieuwe Nissan Leaf

Catalogusprijs (*)

Nissan Juke - Side view

Catalogusprijs (*)

Catalogusprijs (*)

Catalogusprijs (*)

Nissan e-NV200 Evalia - Side view

Catalogusprijs (*)

Nissan NP300 Navara - Side view

Catalogusprijs (*)

Nissan GT-R

Catalogusprijs (*)

Alle personenwagens
Toon meer

Catalogusprijs (*)

Nieuwe Nissan Leaf

Catalogusprijs (*)

Nissan e-NV200 Evalia - Side view

Catalogusprijs (*)

Catalogusprijs (*)

Alle elektrische wagens
Toon meer
NV300

Catalogusprijs (*)

Nissan NV400 - side view

Catalogusprijs (*)

Catalogusprijs (*)

Catalogusprijs (*)

Alle bedrijfsvoertuigen
Toon meer
Nissan GT-R

Catalogusprijs (*)

Alle sportwagens
Toon meer

  • Nissan Charge FAQ
    Nissan Charge FAQ
    • Navigatie- en Infotainmentsystemen
    • Onderhoud en Reparaties
    • Financiering
    • Garantie en Verzekeringen
    • Klantbelofte
    • Terugroepactie en onderhoudsbeurten
    • Nissan Charge
Nissan Charge FAQ

FAQ - Nissan Charge

VOLLEDIGE LAADVRIJHEID

  • Inschrijving en gebruik
  • Laadsleutel
  • Laadsessies en laadstations
  • Prijs
  • Gebruikersaccount

INSCHRIJVING EN GEBRUIK

INSCHRIJVING EN GEBRUIK

INSCHRIJVING EN GEBRUIK

HOE KAN IK REGISTREREN/ EEN ACCOUNT AANMAKEN?

 

Via de Nissan Charge App of de portal (Nissan.plugsurfing.com):

  • - U kunt zich als volgt registreren voor de dienst :
    1. Vul uw e-mailadres in en maak een wachtwoord aan.
    2. Registreer het VIN van uw elektrische Nissan (het VIN wordt meteen bevestigd. Indien de klant een onjuist VIN invoert, zal de klant verzocht worden om de registratiedocumenten van de auto en een kopie van zijn/haar ID te sturen naar vin.check@plugsurfing.com ter bevestiging. Vervolgens zal de klantenservice de documenten bevestigen en het VIN aan het account toevoegen).
    3. Registreer uw betaalmethode (Visa/Mastercard/PayPal).
    4. U zult vervolgens een welkomstbericht per e-mail ontvangen om te bevestigen dat de registratie succesvol is afgerond.

WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN DE NISSAN CHARGE APP IN VERGELIJKING MET ANDERE AANBIEDERS ?

  • Voorkeursprijzen voor klanten van Nissan bij oplaadpunten door heel Europa.
  • Geen verborgen kosten.

WAAR KAN IK NISSAN CHARGE GEBRUIKEN?

Nissan Charge zal beschikbaar zijn in 18 landen en u toegang bieden tot meer dan 100.000 oplaadpunten in Europa. Die 18 landen zijn Duitsland, Frankrijk, België, Nederland, Luxemburg, Italië, Spanje, Portugal, Zwitserland, Oostenrijk, Engeland, Finland, Zweden, Denemarken, Tsjechië, Polen, Slowakije, Hongarije.

WIE KAN VAN DEZE DIENST GEBRUIKMAKEN?

  • De specifieke actie is afhankelijk van het modeljaar van de auto en of de auto nieuw of tweedehands is gekocht:
  • Eigenaren van een Nissan LEAF (modeljaar vanaf 2019) krijgen de dienst voor 3 jaar gratis, vanaf de datum waarop het VIN bevestigd is door Plugsurfing. Nadat die periode is verstreken, moeten zij een bijdrage van € 1 per maand betalen.
  • Eigenaren van eerdere generaties van de Nissan LEAF (modellen vóór modeljaar 2019) krijgen door Nissan de mogelijkheid aangeboden om te profiteren van 1 jaar gratis toegang tot de dienst, vanaf de datum waarop het VIN is bevestigd door Plugsurfing. Nadat deze periode is verstreken, moeten zij een bijdrage van € 1 per maand betalen.
  • Deze actie geldt ook voor eigenaren van tweedehands auto’s en onder dezelfde voorwaarden, tenzij de diensten reeds geactiveerd zijn en het VIN al geregistreerd is. In dat geval kan de eigenaar van de tweedehandsauto alleen nog profiteren van de gratis periode voor zover die nog niet verlopen is.

IK HEB EEN TWEEDEHANDS NISSAN LEAF GEKOCHT, HOE KAN IK ME REGISTREREN VOOR DE DIENST?

  • Schrijf u in via de Nissan Charge App of de portal (Nissan.plugsurfing.com).
  • Vul uw e-mailadres in en maak een wachtwoord aan. Registreer het VIN van uw elektrische auto van Nissan. Als de vorige eigenaar het VIN nog niet verwijderd heeft, zult u een foutmelding ontvangen. Stuur in dit geval een bericht naar vin.check@plugsurfing.commet een bewijs van eigendom (kopie van uw ID en kopie van de autoregistratiedocumenten onder dezelfde naam).
  • U krijgt dan binnen 4 uur (indien binnen de reguliere werktijden van de klantenservice) een bevestiging en toegang tot de Nissan Charge App.

NISSAN laadsleutel

NISSAN laadsleutel

NISSAN laadsleutel

WAT IS EEN LAADSLEUTEL?

Een laadsleutel is een sleutelhanger met een chip. Hiermee kunt u laadsessies starten en stoppen. De Nissan Charge laadsleutel heeft een unieke identificatiecode (op de achterkant) die na registratie aan uw Nissan Charge-account wordt gekoppeld.

HOE KUNT U EEN LAADSLEUTEL BESTELLEN?

Ga naar uw Accountgegevens via de app of het gebruikersportaal (Nissan.plugsurfing.com).

  • Ga naar het tabblad Laadsleutel
  • Klik op Laadsleutel bestellen.
  • Vul het formulier in.

U zult uw e-mailadres, voornaam, achternaam, straat, huisnummer, woonplaats, postcode en land moeten invullen op het formulier.

HOE KUNT U EEN LAADSLEUTEL REGISTEREN?

Ga naar uw Accountgegevens via de app of het gebruikersportaal (Nissan.plugsurfing.com).

  • Ga naar het tabblad Laadsleutel.
  • Klik op Laadsleutel activeren.
  • Vul de unieke EVCO ID-code van uw laadsleutel in op het formulier.

Deze unieke identificatiecode is op de achterkant van uw Nissan-laadsleutel geprint en begint met DE*8PS. Het activeren van de laadsleutel kan tot 24 uur duren.

KAN IK MEERDERE NISSAN LEAFS INSTELLEN OP 1 NISSAN CHARGE-ACCOUNT?

Elke laadsleutel is gekoppeld aan één enkel gebruikersaccount. Het is mogelijk om meerdere sleutels en VIN-nummers op één gebruikersaccount te hebben.
Een gezin kan dan bijvoorbeeld verschillende laadsleutels gebruiken, zolang ze maar allemaal onder hetzelfde gebruikersaccount geregistreerd staan.

KAN IK MEERDERE NISSAN-LAADSLEUTELS KOPPELEN AAN ÉÉN ACCOUNT?

U kunt meerdere sleutels hebben met één account maar u kunt niet dezelfde sleutel gebruiken voor verschillende accounts.
Indien u een extra laadsleutel wilt bestellen, kunt u dat doen via uw profiel. Wellicht worden hiervoor extra kosten in rekening gebracht.

Nissan Leaf

LAADSESSIES EN LAADSTATIONS

LAADSESSIES EN LAADSTATIONS

LAADSESSIES EN LAADSTATIONS

HOE KAN IK EEN LAADSESSIE STARTEN OF STOPPEN?

U heeft twee mogelijkheden om een laadsessie te starten of stoppen: met de Nissan-laadsleutel of met de Nissan Charge App. Soms is het alleen mogelijk met de laadsleutel – dat is afhankelijk van de beheerder van het laadpunt.

Nissan LEAF and charging station

KAN IK TOEGANG KRIJGEN TOT EEN STATION MET DE APP ALS IK MIJN SLEUTEL VERGETEN OF VERLOREN BEN?

Dat hangt van het station af. Sommige stations kunnen nog niet via de app bediend worden. De meeste laadpunten kunnen met de laadsleutel gebruikt worden. Algemeen gesteld zijn 50% van de stations te gebruiken via de app.

KAN IK BIJ ALLE STATIONS LADEN?

U kunt laden bij alle stations die op de kaart in de app worden weergegeven. Zorg er wel voor dat u altijd uw zoekopdracht voor stations filtert op soort aansluiting of voertuig, zodat u zeker weet dat de juiste aansluitingen voor uw auto aanwezig zijn. De CHAdeMO-stekker is de standaard voor snelladen voor elektrische voertuigen van Nissan.

EEN LAADSESSIE STARTEN MET DE APP

Klik op de kaart op het laadstation dat u wilt gebruiken. U krijgt gedetailleerde informatie over de status van het laadstation te zien. Klik op de knop ‘Start’ om een laadsessie te starten. Deze knop wordt alleen weergegeven als u met de app bij het laadstation kunt betalen.

EEN LAADSESSIE STARTEN MET DE LAADSLEUTEL

Hou de laadsleutel tegen het gemarkeerde contactpunt (RFID-lezer) aan en de laadsessie zal na een paar seconden starten.


Prijs

Prijs

Prijs

WAAR BETAAL IK VOOR?

  • U betaalt alleen voor uw laadsessies, hetzij voor kWh-consumptie of voor de tijd dat uw auto aan de lader is aangesloten (afhankelijk van het beleid van de beheerder van het laadpunt). Na 3 jaar betaalt u een bijdrage van € 1 per maand.
  • U vindt de details van het prijsbeleid van elk laadpunt door erop te klikken op de kaart in de Nissan Charge-app.

HOE KAN IK BETALEN VOOR EEN LAADSESSIE?

  • Nissan Charge houdt al uw laadsessie bij en stuurt u één keer per maand een gedetailleerde factuur. Het factuurbedrag wordt van uw rekening afgeschreven nadat de factuur naar u verzonden is. U vindt de volgende informatie op uw factuur: oplaadbeurten met kWh-consumptie, tijdsduur, prijsschema en eindbedrag per laadsessie.
  • De betaalmethode van uw voorkeur zal toegepast worden binnen 1-2 dagen na het versturen van de factuur.

GEBRUIKERSACCOUNT

GEBRUIKERSACCOUNT

GEBRUIKERSACCOUNT

Laptop on a table with a cup of coffee and a notebook

WAT IS DE BEWAARTERMIJN VOOR ACCOUNTGEGEVENS EN LAADSESSIES?

Als u uw account verwijdert, worden uw gegevens nog 12 maanden bewaard.

Voor meer informatie over de app of de laadsleutel kunt u de Veelgestelde vragen doornemen in uw Nissan Charge-account of contact opnemen met de klantenservice van Nissan.


IS ER EEN KLANTENSERVICE VOOR U BESCHIKBAAR?

Onze klantenservice staat voor u klaar. U kunt ons 6 dagen per week (maandag t/m zaterdag) bereiken van 08.00 tot 20.00 uur.

Bel 0800 61113 voor al uw vragen betreffende Nissan Charge.

De hotline van de klantenservice is voor ieder land verschillend en u kunt binnen uw eigen land gratis bellen. Vanuit het buitenland : +31 888 642311

Nissan LEAF

Nissan LEAF

GEDREVEN DOOR TECHNOLOGIE, 100% ELEKTRISCH.

Ontdek de Nissan LEAF
Nissan e-nv200

Nissan e-NV200 EVALIA

DE 100% ELEKTRISCHE PERSONENWAGEN

Ontdek de e-NV200 EVALIA
Nissan e-nv200

Nissan e-NV200 VAN

DE 100% ELEKTRISCHE BESTELWAGEN

Ontdek de e-NV200 VAN
  1. Home
  2. Nissan Services
  3. Nissan Charge
  4. Nissan Charge FAQ
  • FRANÇAIS
Toggle KLANTENSERVICE menu KLANTENSERVICE
Veelgestelde vragen
Woordenlijst
Contacteer ons
WLTP-emissietest
AVG: Uw gegevens beschermen
Toggle DEALERNETWERK menu DEALERNETWERK
Vind uw dealer
Word dealer
Intelligent Mobility
Toggle Gamma menu Gamma
Stadswagens
Crossovers & Pick-Up
Elektrische wagens
Bedrijfsvoertuigen
Toggle Nissan Social menu Nissan Social
facebook
youtube
twitter
  • Wereldwijde sites
  • Sitemap
  • Persberichten
  • Vacatures
  • CO₂-gegevens
  • Privacy
  • Cookies
  • Algemene voorwaarden

© Nissan 2021