Wat is Apple CarPlay?

Met Apple CarPlay kunt u uw iPhone veiliger gebruiken in de auto. Apple CarPlay weet wat u tijdens het rijden met uw iPhone wilt doen en presenteert deze opties voor u op het ingebouwde beeldscherm van uw auto. U kunt routebeschrijvingen opvragen, telefoontjes plegen, berichten verzenden en ontvangen en naar muziek luisteren. Sluit uw iPhone aan en u bent klaar voor de rit.
Ga naar de Apple CarPlay-website voor meer informatie.

Voor welke auto’s van Nissan is Apple CarPlay™ beschikbaar?

Ga naar http://www.nissanusa.com/connect/package-specs en bekijk welke auto’s uitgerust zijn met Apple CarPlay™. Nissan zal de lijst bijhouden en nieuwe auto’s met CarPlay eraan toevoegen. Elk Nissan-model moet specifiek voor Apple CarPlay ontworpen worden. Modellen die vóór de introductie van CarPlay door Nissan zijn verkocht, zijn dus niet compatibel.

Welke toestellen (telefoons) zijn compatibel met Apple CarPlay?

Om CarPlay te kunnen gebruiken heeft u een iPhone 5 of nieuwer nodig met iOS 7.1 of nieuwer. Apple CarPlay is niet compatibel met toestellen van een ander merk dan Apple (Android/Windows).

Waar kan ik de Apple CarPlay-app vinden?

Er is geen app voor Apple CarPlay. Het is een onderdeel van het iPhone Operating System (iOS, besturingsprogramma) voor de iPhone5 en nieuwere versies (en is dus in de telefoon ingebouwd). Zorg ervoor dat de laatste software op de telefoon is geïnstalleerd voor de beste resultaten. U moet ook Siri inschakelen onder Instellingen.

Hoe kan ik Apple CarPlay inschakelen bij de instellingen van mijn iPhone?

Als u niet aan het rijden bent en uw telefoon voor de eerste keer aansluit, zal er een pop-upvenster verschijnen met de vraag of u een verbinding met de auto wilt maken terwijl de telefoon vergrendeld is.

Zorg er ook voor dat Siri ingeschakeld is. Ga naar Instellingen > Algemeen > Siri. Sleep de knop naar rechts om Siri te activeren.

Klik op deze link voor meer informatie over het instellen van CarPlay met uw iPhone.

Hoe kan ik mijn smartphone met het Apple CarPlay-systeem verbinden?

U moet een door Apple gecertificeerde USB-kabel in de USB-aansluiting steken.

Apple CarPlay werkt alleen als de telefoon op USB1 aangesloten is. Via USB2 krijgt u geen verbinding met Apple CarPlay.

Waarom moet ik een USB-kabel gebruiken met mijn iPhone?

Momenteel heeft u een door Apple gecertificeerde USB-kabel nodig om Apple CarPlay te kunnen gebruiken.

Kan ik nog altijd Bluetooth-audio streamen voor de iPhone?

Bluetooth-audio kan niet gebruikt worden voor het toestel dat via USB is aangesloten en waarop Apple CarPlay wordt uitgevoerd. U kunt via een ander toestel muziek streamen met Bluetooth-audio. U kunt Bluetooth of een andere bron selecteren.

Biedt de Apple CarPlay-app ondersteuning voor meerdere telefoons en bestuurders?

Ja, maar voor slechts één telefoon tegelijk. Het (audio)systeem van de auto herkent alleen de iPhone die aangesloten is via de USB-aansluiting.

Als u wilt overschakelen op een andere iPhone, sluit deze dan aan op de USB-aansluiting en volg de instructies op het scherm.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden van Apple CarPlay raadplegen?

Door Apple CarPlay te gebruiken, stemt u in met het volgende: Apple CarPlay is een dienst geleverd door Apple Inc. en valt onder de Algemene Voorwaarden van Apple Inc. Nissan draagt aldus geen verantwoordelijkheid voor Apple CarPlay of de bijbehorende functies/applicaties. Als u gebruikmaakt van Apple CarPlay wordt bepaalde informatie over uw auto (waaronder de bestemming) doorgestuurd naar uw iPhone. Met betrekking tot Nissan Cars draagt u de volledige verantwoordelijkheid over het gebruik van Apple CarPlay door uzelf en anderen.

Kan mijn iPhone® opladen terwijl hij is aangesloten op de USB-poort?

Ja, maar afhankelijk van de manier waarop u CarPlay gebruikt, kan het opladen langzamer gaan dan normaal (denk aan meerdere apps tegelijk: navigatie & muziek & berichten…).

Moet ik mijn telefoon ontgrendelen om CarPlay te kunnen gebruiken?

Nee. De eerste keer dat u uw telefoon met het systeem verbindt, zult u om toestemming gevraagd worden om CarPlay uit te kunnen voeren terwijl uw telefoon vergrendeld is. U kunt dit altijd nog aanpassen via Instellingen-->Algemeen-->CarPlay. Selecteer de auto en kies voor aan/uit.

Heb ik een databundel nodig?

Om er zeker van te zijn dat alle functies van Apple CarPlay correct werken dient u te beschikken over een compatibele iPhone, een mobiele telefoonverbinding en een databundel. Enkele functies zullen ook zonder dataverbinding (3G of 4G) werken.

Functionaliteit / apps / software / hardware

Apple CarPlay kan aan functionaliteit inboeten of verloren gaan indien er buiten de invloed van Nissan om wijzigingen worden doorgevoerd aan besturingssystemen, hardware, software of andere technologieën die cruciaal zijn voor de werking van het systeem. Wijzigingen in regelgeving van overheidswege kunnen ook de werking van Apple CarPlay beïnvloeden.

Prestatieproblemen. Langzaam laden.

Als Apple CarPlay wordt uitgevoerd, worden de systeemprestaties beïnvloed door de signaalsterkte van de mobiele verbinding of het functioneren van de telefoon zelf. Als de systeemprestaties afnemen:
•Controleer de signaalsterkte van de mobiele verbinding. Als deze laag is, wacht dan tot u betere ontvangst heeft
•Verbreek de verbinding met uw telefoon en sluit hem weer opnieuw aan
•Sluit alle apps af en start ze opnieuw op
•Schakel uw iPhone UIT en weer AAN

Apple CarPlay is wel beschikbaar in de auto, maar start niet op. Ook andere prestatieproblemen.

1. Het wordt aanbevolen om de door Apple gecertificeerde kabel te gebruiken die bij uw telefoon is meegeleverd. Controleer dat de laatste softwareversie geïnstalleerd is.
2. Controleer dat de USB-kabel is aangesloten op de juiste USB-aansluiting. Sluit de USB-kabel correct aan op de USB1-poort.
3. Controleer dat Apple CarPlay ingeschakeld is via Instellingen-->Algemeen op uw iPhone.
4. Het apparaat is niet compatibel met CarPlay. 

Controleer de compatibiliteitsvereisten.

Kan Siri niet openen met de knop op het stuurwiel.

1. Zorg ervoor dat u de knop voor SPREKEN op het stuurwiel lang genoeg ingedrukt houdt.
2. Siri is niet goed ingesteld op uw telefoon. Stel SIRI in op uw telefoon.
3. Wees er zeker van dat u een door Apple gecertificeerde kabel gebruikt. De kabel is misschien niet goed aangesloten. Trek de USB-kabel uit de USB-poort en steek hem opnieuw erin.

Display Commander (scrollwiel) DTU.

Apple CarPlay ondersteunt niet volledig het gebruik van Nissan Maxima Display Commander (scrollwiel) om door menu’s of lijsten te scrollen, objecten/letters te selecteren of voor inzoomen/uitzoomen of scrollen in Apple Map. Maak gebruik van het touchscreen om Apple CarPlay te bedienen.

Ik kan het volume niet goed instellen.

Met de volumeregeling (knop op stuurwiel of volumeknop) kunt u het audiovolume, belvolume en volume voor Siri of navigatie aanpassen, afhankelijk van wat er op dat moment wordt afgespeeld via de luidsprekers van de auto. Als u de navigatie/Siri niet meer gebruikt, zal de volumeregeling automatisch overspringen op audio/muziek. In sommige gevallen moet u even wachten voordat u het muziekvolume kunt bijstellen.

Als u merkt dat het navigatievolume wordt aangepast en niet het muziekvolume, controleer dan dat het scherm van de iPhone uitgeschakeld is. U kunt ook de telefoon op stil zetten voor optimale prestaties.

Bedieningsknoppen voor Apple Maps moeilijk te vinden.

De bedieningsknoppen voor Apple Maps komen tevoorschijn als u op het scherm tikt. Volume dempen, in- en uitzoomen, 3d-kaarten, enz.

Hoe kan ik CarPlay verlaten?

Om de interface van Nissan te gebruiken, drukt u op een van de harde knoppen links van het scherm of een van de harde knoppen naast de Display Commander (scrollwiel).

Om Apple CarPlay helemaal stop te zetten moet u de verbinding via USB verbreken.

Waar kan ik mijn andere apps vinden? Kalender/E-mail/Facebook/Waze/NissanConnect

Voor POI’s aangeboden door Google™ en Google™ Send-to-Car moet u wellicht een abonnement nemen en toestemming verlenen voor activatie. Als een dienstverlener besluit om de levering van een bepaalde dienst te beëindigen of beperken, kan het voorkomen dat dit gebeurt zonder kennisgeving aan Nissan en/of zijn vertegenwoordigers. Nissan en/of zijn vertegenwoordigers zijn in dergelijke gevallen niet aansprakelijk. Nissan is niet verantwoordelijk voor de vervanging van uitrusting, voor upgrades of voor extra kosten die vereist kunnen zijn voor verder gebruik door veranderingen in de diensten.