Wat is NissanConnect met smartphone-apps?

NissanConnect met smartphone-apps is een ultramodern geïntegreerd audio-, navigatie- en communicatiesysteem dat u met uw smartphone kunt verbinden voor een betere rijervaring met minder afleidingen. Het systeem wordt aangestuurd via een groot scherm in het midden van het dashboard. NissanConnect met smartphone-apps is beschikbaar met audiostreaming, navigatie, een aantal populaire smartphone-apps en nog veel meer.

Wat is er bijgewerkt vergeleken met het huidige NissanConnect?

Het nieuwe NissanConnect-systeem met smartphone-apps heeft een kleuren-touchscreen van 17 cm en bevat kenmerken als intelligente rijassistentie en navigatiefuncties om de bestuurder in alle soorten verkeerssituaties te ondersteunen, de integratie van smartphone-apps om het algehele rijgenot te verhogen en een verbeterde digitale geluidsbeleving met onder meer Digital Audio Broadcast (DAB).

Wat bieden de verbonden diensten aan?

Het nieuwe NissanConnect-systeem met smartphone-apps biedt volledige smartphone-integratie, waarmee u toegang hebt tot een reeks apps voor muziek, sociale netwerken, entertainment en reizen. NissanConnect met smartphone-apps is ook verbonden met Google, met opties als Send-to-Car (waarmee gebruikers een routebeschrijving vanaf hun telefoon naar de auto kunnen sturen) en actuele informatie over brandstofprijzen, hotels, restaurants en andere interessante plekken. NissanConnect met smartphone-apps bevat ook stemherkenning, audiostreaming via Bluetooth en mobiele telefoonintegratie, evenals Aux-in- en USB-poorten.

Hoe werkt de NissanConnect-app?

De app verbindt uw smartphone met uw auto, waardoor u apps, functies en diensten kunt personaliseren voor uw Nissan.

Waarom zou ik mij registreren voor de NissanConnect-apps voor in de auto als ik die apps al op mijn telefoon heb?

NissanConnect In-vehicle app’s zijn ontworpen voor autobestuurders. De apps worden weergegeven op het touchscreen-scherm van uw voertuig voor gemakkelijke en veilige bediening. U kunt nu in alle veiligheid profiteren van uw apps, onderweg en in de auto.

Hoe kan ik zien of ik de laatste versie van de NissanConnect-app heb?

Controleer in de iTunes App Store of Google Play Store of u de laatste versie heeft. Als er een update beschikbaar komt, krijgt u daar automatisch een melding van op uw smartphone.

Welke diensten zijn beschikbaar via de website van NissanConnect met smartphone-apps?

Via de website van NissanConnect met smartphone-apps kunt u zich voor apps abonneren en ze beheren. U vindt er ook de Algemene Voorwaarden voor de diensten en ons Privacybeleid.

Ik heb een Blackberry / Windows-telefoon. Kan ik de NissanConnect-app gebruiken?

De NissanConnect-app is momenteel beschikbaar voor besturingssystemen van Apple en Android.

Heb ik voor NissanConnect een abonnement nodig?

Aan uw voertuig is een gratis abonnement van twee jaar voor NissanConnect-diensten verbonden; toestemming van de eigenaar is vereist voor activatie. Als de periode voor gratis verbruik verstreken is, kunt u ervoor kiezen uw abonnement te verlengen.

In welke markten zullen deze verbonden diensten beschikbaar zijn?

In de meeste Europese landen (Albanië, België, Bosnië & Herzegovina, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kosovo, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland).


Biedt de NissanConnect-app ondersteuning voor meerdere telefoons en bestuurders?

Ja, u kunt verschillende mobiele toestellen koppelen via Bluetooth®. Let op: de telefoon die als eerste gekoppeld wordt met de auto, krijgt voorrang. [*] Let op: als u eerst een iPhone hebt gekoppeld en vervolgens via Bluetooth een Android-toestel wilt koppelen, moet u eerst de USB-kabel eruit trekken.

Hoe kan ik mijn smartphone met het NissanConnect-systeem verbinden?

Om een iPhone® te verbinden met een NissanConnect-systeem met navigatie zult u de USB-kabel moeten gebruiken. [*] In alle andere gevallen kunt u uw smartphone verbinden via Bluetooth®. [*]

Wordt mijn iPhone® opgeladen terwijl hij met de kabel verbonden is?

Ja

Hoe kan ik weten of mijn smartphone compatibel is met de NissanConnect-app?

Op de website van Nissan vindt u een lijst met compatibele smartphones.

Maakt de NissanConnect-app gebruik van de databundel van mijn smartphone?

Ja, de NissanConnect-app gebruikt de databundel van uw smartphone om toegang te krijgen tot de inhoud en diensten die nodig zijn voor de apps die u in de auto gebruikt. Standaardtarieven voor data zijn van toepassing.

Waarom heb ik een kabel nodig om mijn iPhone te verbinden?

Het besturingssysteem van Apple biedt geen volledige ondersteuning voor Bluetooth®-connectiviteit.

Voor welke acties moet ik mijn iPhone® verbinden via de kabel?

U moet de iPhone via een USB-kabel verbinden om de NissanConnect-app te kunnen gebruiken of om muziek af te spelen die is opgeslagen op uw toestel. [*]

Als twee eigenaars met een verbonden smartphone in dezelfde auto zitten, van welke telefoon zal NissanConnect dan de gegevens weergeven?

Als NissanConnect twee via Bluetooth® gekoppelde smartphones signaleert, zal het systeem voorrang geven aan de telefoon die u een hogere prioriteit heeft toegekend voor Bluetooth.


Wat gebeurt er als een app actief is en er een inkomende oproep doorkomt?

Inkomende oproepen via Bluetooth zullen alle audiobronnen uitschakelen, ook apps. Als u de inkomende oproep aanneemt, zal het systeem automatisch terugschakelen naar de app die actief was.

Kan ik meerdere verzoeken tegelijk voor POI’s aangeboden door Google Services indienen?

Nee, op dit moment kunt u via NissanConnect slechts een verzoek tegelijk maken.

Kan ik audio via Bluetooth blijven streamen als mijn NissanConnect-systeem geactiveerd is?

Ja, als uw telefoon ondersteuning biedt voor audiostreaming via Bluetooth, kan dit werken met NissanConnect, maar er zitten wel beperkingen aan de bediening via de auto. Als u de NissanConnect-app gebruikt om uw favoriete audio-apps te streamen kunt u alle functies optimaal gebruiken en krijgt u extra informatie en de albumhoes te zien.

Wordt er veel data voor gebruikt? Leidt dat niet tot torenhoge roamingkosten?

Het datagebruik is vergelijkbaar met het browsen op sociale netwerken op een smartphone. De datakosten zullen dus ook vergelijkbaar zijn, afhankelijk van het mobiele telefonieabonnement van de klant.

Zit er een limiet aan het aantal keer dat ik van de diensten gebruik kan maken?

Nee, momenteel niet. De gratis proefperiode van NissanConnect is voor onbeperkt gebruik.

Kan ik mijn NissanConnect-inloggegevens in de auto van een vriend of in een huurauto gebruiken?

Nee, uw inloggegevens kunnen uitsluitend in uw eigen auto gebruikt worden.

Verbruikt NissanConnect de minuten uit mijn belbundel?

Nee, NissanConnect maakt geen gebruik van Data-Over-Voice. Data wordt overgedragen via de 3G-databundel van uw telefoon van de mobiele provider van uw keuze.


Waarom worden de diensten op mijn locatie niet ondersteund?

Niet alle diensten zijn in alle landen beschikbaar.

Waarom valt de NissanConnect-app soms weg?

De NissanConnect-app heeft een stabiele internetverbinding nodig. Wellicht rijdt u door een gebied waar uw mobiele provider geen sterk datasignaal kan leveren. Als de ontvangst slecht is, kan het zijn dat af en toe de verbinding met internet wordt verbroken. De NissanConnect-app werkt dan niet goed.

Ik krijg de foutmelding “De dataverbinding kan niet tot stand worden gebracht”. Wat moet ik doen?

Uw voertuig signaleert geen gekoppelde telefoon. Controleer of Bluetooth zowel op de telefoon als in de auto geactiveerd is en dat auto en telefoon gekoppeld zijn. Raadpleeg voor meer instructies de handleiding van uw telefoon of voertuig.


Kan ik de e-mail wijzigen waarmee ik me heb ingeschreven voor de NissanConnect-portal en het NissanConnect-account?

Ja, u kunt uw e-mail wijzigen in het profiel van het You+Nissan-portaal.


Hoe veilig is het systeem? Dit zal de bestuurder toch zeker afleiden?

Het nieuwe NissanConnect-systeem voldoet aan de strengste veiligheidseisen op dit gebied. Daarnaast heeft een team van interne experts van Nissan deze technologie getest onder elke omstandigheid die binnen Europa mogelijk is om ervoor te zorgen dat het veilig te gebruiken is door de klant.

Werken de apps als de auto rijdt? Is dat geen veiligheidsprobleem?

De functionaliteit is beperkt om te voorkomen dat er uitgebreid gebruik van wordt gemaakt tijdens het rijden. Maar zoals dat ook geldt voor de bediening van de radio of het gebruik van een mobiele telefoon, dient een bestuurder te allen tijde te garanderen dat hij/zij de volledige controle over de auto heeft.


Kan ik mijn NissanConnect-systeem registreren zonder een account aan te maken?

Voor NissanConnect is het nodig een registratieproces te doorlopen zodat u kunt profiteren van de aanvullende diensten. U moet nog steeds een account aanmaken.

Hoe lang duurt het aanmaken van een NissanConnect-account?

Inschrijven is snel en makkelijk. U doet het in drie simpele stappen: Registreer u in de NissanConnect-webportal en activeer de aanvullende diensten, download de NissanConnect-app en verbind vervolgens uw smartphone (via Bluetooth voor Android, via USB voor iOS). Dan kunt u apps en diensten naar wens aanpassen.

Hoe maak ik een account aan voor de NissanConnect-app? En hoe kom ik erin?

Dat gaat allemaal via uw NissanConnect-portal. Als u deze voor de eerste keer gebruikt, zal de NissanConnect-portal u een melding geven om uw NissanConnect-account aan te maken en te activeren. Wilt u later inloggen in uw NissanConnect-account, ga dan naar: NissanConnect-portal, Mijn diensten, Nieuwe NissanConnect

Welke informatie heb ik nodig om een NissanConnect-account aan te kunnen maken?

Om een NissanConnect-account aan te maken, moet u zich eerst registreren in de NissanConnect-portal met o.a. het VIN (Voertuigidentificatienummer). Om uw NissanConnect-account aan te maken moet u een gebruikersnaam en toegangscode verzinnen. Dezelfde inloggegevens zullen voor uw NissanConnect-app gebruikt worden.

Waarom moet ik mij registreren voor het eigenaarsportaal op de NissanConnect-portal?

De NissanConnect-portal biedt eigenaars gemakkelijk toegang tot het NissanConnect-app en een scala aan diensten en functies voor eigenaars van een Nissan.

Hoe kan ik mijn smartphone verbinden met de NissanConnect-app?

U kunt uw iPhone verbinden met een USB-kabel. Android-telefoons kunnen via Bluetooth verbonden worden.

Welke telefoons zijn compatibel met een voertuig dat voorzien is van NissanConnect?

De meeste telefoons met Bluetooth kunnen verbonden worden om handsfree via Bluetooth te bellen. Sommige telefoons bieden ondersteuning voor audiostreaming via Bluetooth. Alleen een selectie aan smartphones kunnen voor de NissanConnect-app worden gebruikt. Op een andere pagina binnen dit onderdeel voor Hulp en Ondersteuning kunt u zien welke telefoons dat zijn. Let op: Het kan zijn dat bepaalde diensten van NissanConnect niet beschikbaar zijn voor uw telefoon.

Moet ik mijn telefoon verbinden via een kabel om me in te kunnen schrijven voor NissanConnect?

Alleen als u een iPhone® gebruikt en een verbinding wilt instellen met een NissanConnect-systeem met navigatie. In alle andere gevallen zal uw smartphone via een bluetoothverbinding werken [*].

Wat heb ik nodig om gebruik te maken van Google Send-To-Car?

Google Service wordt verleend door Google. Send To Car dienst is niet in alle landen beschikbaar. U kunt op Google Maps controleren of de Send To Car diensten beschikbaar zijn in uw land.


Hoe werkt de NissanConnect-app?

Hij verbindt uw smartphone met uw auto en levert verschillende apps, functies en diensten in uw auto die u aan uw Nissan kunt aanpassen.

Welke functies heeft mijn NissanConnect-systeem?

NissanConnect is een ultramodern geïntegreerd audio-, navigatie-[*] en communicatiesysteem dat verbinding maakt met uw smartphone om uw rijervaring naar een hoger niveau te tillen en u te helpen minder snel afgeleid te raken. Via het scherm in het midden van het dashboard houdt u alles onder controle. NissanConnect biedt u handsfree bellen, audiostreaming, navigatie, een aantal populaire smartphone-apps, NissanConnect update en nog veel meer.

Kan ik de diensten van de NissanConnect-app gebruiken onder het rijden?

Ja, alle NissanConnect-apps zijn beschikbaar terwijl de auto rijdt, maar bepaalde functies kunnen beperkt functioneren om te voorkomen dat de bestuurder afgeleid wordt. Zo kunt u bijvoorbeeld het toetsenbord alleen gebruiken als de auto stilstaat.

Welke apps zijn inbegrepen in de NissanConnect-app?

Ga naar het gedeelte ‘Mijn apps beheren’ van uw NissanConnect-webportal of de NissanConnect-app voor een lijst van de apps die op dit moment beschikbaar zijn.

Moet ik bepaalde apps downloaden op mijn smartphone voordat ik ze kan gebruiken met mijn NissanConnect-systeem?

In het onderdeel ‘Mijn apps beheren’ van de NissanConnect-webportal en de NissanConnect-app wordt een smartphone-icoontje weergegeven naast apps die u moet downloaden uit uw App Store.

Waarom zou ik zo nodig een systeem met NissanConnect-apps moeten hebben als ik al apps op mijn telefoon geïnstalleerd heb?

De apps op uw smartphone zullen worden weergegeven op het scherm van uw voertuig. U kunt ze dan via NissanConnect gemakkelijk en veilig gebruiken. En nog belangrijker is de naadloze integratie van informatie van uw smartphone-apps met het navigatie- en audiosysteem, waardoor u uw rit heel gemakkelijk kunt instellen.

Welke functies van NissanConnect zijn tijdens het rijden beperkt beschikbaar?

Door wet- en regelgeving betreffende afleiding van bestuurders kan het zijn dat bepaalde functies niet beschikbaar zijn tijdens het rijden. Zo kunt u het toetsenbord alleen gebruiken als de auto stilstaat.

Ik heb een account aangemaakt, maar als ik de mobiele app van Nissan probeer te gebruiken, worden mijn e-mailadres en wachtwoord niet geaccepteerd en ik weet zeker dat ik de juiste gegevens invoer. Wat moet ik doen?

U moet waarschijnlijk nog een paar extra stappen doorlopen voordat de mobiele app van Nissan uw e-mail en wachtwoord kan herkennen. Neem voor meer begeleiding contact op met de klantenservice van Nissan.