We hebben digitale hulpmiddelen ontwikkeld waarmee u uw bezoek bij een van onze verdelers kunt voorbereiden en optimaliseren. Van een online inventaris tot een virtuele showroom, uw reis met ons begint vanuit het comfort van uw huis.
Begin met shoppen Bekijk onze stockCOVID-19 INFO
Alle updates op een rij
Onze showrooms zijn nog steeds open. Uw dealer ontvangt u graag op afspraak
BESTE KLANTEN,
Nissan en zijn netwerk blijven beschikbaar om uw tevredenheid en mobiliteit te garanderen. Om uw veiligheid te garanderen en in overeenstemming met de aanbevelingen van de gezondheidsautoriteiten hebben we samen met het Nissan-dealernetwerk in België bepaalde maatregelen genomen om u in staat te stellen een nieuwe wagen te kopen, bij u thuis te laten afleveren of met een gerust hart het onderhoud te laten uitvoeren.
U kan ons ook digitaal bezoeken. Begin uw bezoek vanuit uw huis met een bezoek aan onze pagina Thuis shoppen om te profiteren van digitale hulpmiddelen om u te helpen bij de voorbereiding van uw aankoop. Bekijk vanuit uw eigen huis onze voertuigen op voorraad, bezoek onze virtuele showroom of vraag een offerte aan.
Wij nodigen u uit om contact op te nemen met uw dealer voor meer informatie over uw aanvraag. U kunt ook contact opnemen met de Nissan-klantenservice via de online formulieren op de pagina "Contacteer ons".
Wij houden u regelmatig op de hoogte.
Zorg goed voor uzelf.
Het hele Nissan-team.
VOORZORGSMAATREGELEN
INFORMATIE VOOR KLANTEN
De gezondheidscrisis COVID-19 dwingt ons maatregelen te nemen om ons allen te beschermen en verspreiding te voorkomen:
![]() |
IN GEVAL VAN SYMPTOMEN VRAGEN WIJ U UW BEZOEK UIT TE STELLEN. |
![]() |
RESPECTEER DE AFSTAND VAN 1,5 METER. |
![]() |
ZORG ERVOOR DAT U GEEN PERSOONLIJKE OBJECTEN IN UW VOERTUIG ACHTERLAAT, OOK NIET IN DE OPBERGRUIMTES. |
![]() |
ALLE CONTACTGEBIEDEN VAN UW VOERTUIG ZULLEN GEREINIGD WORDEN VOORDAT DEZE IN DE WERKPLAATS KOMT. |
![]() |
OM U TE BESCHERMEN WORDT UW VOERTUIG BESCHERMD EN ZULLEN ONZE TECHNICI WAAR NODIG MONDKAPJES DRAGEN TIJDENS DE WERKZAAMHEDEN |
![]() |
ALLE BESCHERMMIDDELEN ZULLEN WORDEN VERWIJDERD UIT HET VOERTUIG VOOR U DEZE TERUGKRIJGT. |
GELIEVE ONDERSTAANDE RICHTLIJNEN TE RESPECTEREN
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
WAS UW HANDEN REGELMATIG |
GEBRUIK PAPIEREN ZAKDOEKEN EN GOOI DEZE DIRECT WEG. | HOEST OF NIES IN UW ELLEBOOG OF ZAKDOEK. | RESPECTEER DE AFSTAND VAN 1,5 METER. | SCHUD GEEN HANDEN. |
Is uw Nissan aan onderhoud toe?
Onze after-sales activiteiten blijven onderhouden en onze werkplaatsen blijven open. Wij volgen alle hygiënerichtlijnen en nemen daarnaast extra voorzorgsmaatregelen. Optimale service is immers net zo belangrijkheid als uw veiligheid en gezondheid.

Onderhoud en reparaties
Ten gevolge de laatste besluiten door onze overheid omtrent COVID-19 zullen onze Nissan concessiehouders hun activiteiten en beschikbaarheden moeten aanpassen.
Vanaf deze maandag 2 november 2020 zijn onze showroom dicht. Reparaties en andere after-sales services (onderhoud, herstelling, koetswerkherstelling, bandenwissel) zijn nog steeds mogelijk voor alle klanten. Voor al deze services verzoeken wij u echter om eerst een afspraak in te plannen met uw concessiehouder. Raadpleeg hiervoor de website van uw concessiehouder.
Leveringen van nieuwe of used cars op afspraak worden onderhouden en kunnen buiten onze dealer om, of zelfs bij u thuis, worden uitgevoerd. Bovendien blijft onze verkoopafdeling telefonisch of per videoconferentie beschikbaar om al uw vragen te beantwoorden en u te begeleiden bij uw project voor de aankoop van een nieuw of tweedehandsvoertuig.
Uiteraard met respect voor de gezondheidsmaatregelen.
Gaat u na langere tijd weer op weg met uw Nissan?
Bekijk dan eerst even deze video met een paar tips om veilig op weg te kunnen nadat uw wagen langurig
heeft stilgestaan.

Mijn Nissan is toe aan periodiek onderhoud maar de concessiehouder heeft de afspraak afgezegd/is gesloten of ik wil mij nu niet verplaatsen. Wat moet ik doen?
Maakt u zich geen zorgen als gedurende deze COVID-19 periode het onderhoud aan uw voertuig niet kan worden uitgevoerd volgens voorschrift. Stel uzelf in contact met uw concessiehouder om het periodiek onderhoud bij de eerstvolgende gelegenheid uit te laten voeren.
Heb je recht op Nissan Loyaliteit pechhulp maar vervalt dit recht in de periode Maart tot Juli 2020?
U krijgt een verlenging van 6 maanden.
Mijn voertuig start niet/kan niet rijden/toont een rood waarschuwingslampje.
Indien u een rood waarschuwingslampje heeft branden of er een probleem met de veiligheid van uw voertuig is, zet het voertuig dan onmiddellijk stil op een veilige plaats en neem contact op met NISSAN Assistance. NISSAN Assistance zal een afsleep organiseren en zich in verbinding stellen met uw concessiehouder om een concrete afspraak te maken om het voertuig te kunnen afleveren.
U kunt NISSAN Assistance bereiken op:
Vanuit België en Luxemburg: 00 800 5000 1001
Vanuit het buitenland: +3238703401
Wordt er vervangend vervoer aangeboden voor de periode dat de concessiehouder het voertuig niet kan repareren?
Beoordeel, rekening houdend de geldende en door de Overheid opgelegde restricties, of mobiliteit een absolute noodzaak is in deze situatie. Naar verwachting zal de vervoersbehoefte aanzienlijk lager liggen in deze periode. Indien mobiliteit benodigd is, neem dan contact op met uw Nissan concessiehouder met (indien geopend) of neem contact op met de Customer Service:
beluxnl@nissan-services.eu of beluxfr@nissan-services.eu
Mijn Nissan heeft een terugroepcampagne openstaan. Kan ik het voertuig gebruiken?
Indien u een bericht heeft ontvangen van gratis herstel via een terugroepcampagne, maar u nog geen afspraak met de concessiehouder heeft gemaakt, doe dit dan bij de eerstvolgende gelegenheid.
Terwijl mijn Nissan bij mijn concessiehouder stond werd ik geïnformeerd over een openstaande terugroepactie. Ik heb mijn auto vandaag nodig/de concessiehouder kan de terugroepactie niet vandaag uitvoeren. Wat nu?
In het onwaarschijnlijke geval dat er een terugroepactie wordt vastgesteld, die niet direct kan worden uitgevoerd, kan de concessiehouder een vervangende auto aanbieden voor een korte termijn.
In zeer uitzonderlijke gevallen kunnen de klant en de concessiehouder afspreken de terugroepactie uit te stellen, echter dient dit binnen 1 weel na de oorspronkelijk bezoekdatum te geschieden.
Deze afspraak dient te worden vastgelged en ondertekend op de werkorder door zowel de concessiehouder als uzelf.
U bent zelf veranntwoordelijk voor het nakomen van de afspraak en het uitvoeren van de terugroepactie.
Moet ik met het voertuig terug naar mijn eigen Nissan concessiehouder om het herstel uit te laten voeren?
Nee. u kunt contact opnemen met elke geopende Nissan concessiehouder of Nissan Erkend Hersteller voor onderhoud of herstel.
Ik heb een Onderhoudscontract. Moet ik betalen voor een uitgestelde onderhoud?
In het kader van een onderhoudscontract zal een uitgestelde onderhoudsbeurt gedekt worden. Stem met uw concessiehouder af om de benodigde onderhoudsbeurt bij de eerstvolgende gelegenheid uit te laten voeren.
Indien mijn voertuig strandt, verzorgt Nissan Assistance dan het verdere vervoer?
Nissan Assistance zal altijd uw veiligheid voorop stellen en, afhankelijk van lokale regelgeving, u vervoeren in het bergingsvoertuig of waar van toepassing ander transport.
Mijn lokale concessie is gesloten, wat gebeurt er met mijn auto als Nissan Assistance het moet bergen?
Waar mogelijk zal Nissan Assistance uw ongemak tot het minimum beperken en het voertuig ter plekke proberen te herstellen (lekke band, kapotte accu...). Indien dit niet mogelijk is, wordt uw voertuig getransporteerd naar de dichstbijzijnde geopende concessiehouder, uw huisadres of het terrein van de berger, wat van toepassing is.
Voorziet het Nissan Assistance aanbod in het verstrekken van een leenauto?
Nissan zal alles in het werk stellen om klanten die werkzaam zijn in de "cruciale beroepen" te voorzien van een leenauto of mobiliteitsoplossing.
Wat als er geen leenauto of mobiliteitsoplossing beschikbaar is?
Wij verzekeren u dat, indien u ons nodig heeft, wij uw voertuig zullen verplaatsen naar een veilige locatie en u zullen assisteren bij uw thuisreis. Wij vragen echter wel uw begrip voor de hoge prioriteit die wij verlenen aan het verstrekken van vervangend vervoer aan mensen die werkzaam zijn in de "cruciale beroepen".
Uw Nissan garantie
Vanwege de snel wijzigende situatie rondom de COVID-19 problematiek, zijn diverse concessiehouders gesloten, of bieden slechts noodhulp aan in overeenstemming met de lokale vereisten.
Nissan erkent de noodzaak om klanten passend te ondersteunen tijdens de COVID-19 crisis. Hiertoe zijn er tijdelijke aanpassingen doorgevoerd in het garantiebeleid en de garantieprocedures.
Mijn Nissan heeft een garantiereparatie nodig maar de concessiehouder heeft de afspraak afgezegd/is gesloten of ik wil mij nu niet verplaatsen. Wat moet ik doen?
Indien u van mening bent dat u voertuig niet juist functioneert of er een waarschuwingslampje brandt in het dashboard, raadpleeg dan alstublieft de gebruikershandleiding in uw voertuig of de Nissan Driver’s Guide app voor meer informatie over de specifieke storing. Stem met uw concessiehouder af om de benodigde garantiewerkzaamheden bij de eerstvolgende gelegenheid uit te laten voeren.
De garantieperiode van mijn Nissan verloopt, voordat het herstel kan plaatsvinden. Hoe gaat Nissan hiermee om?
Nissan zal een garantiereparatie honoreren indien de garantieperiode van uw NISSAN verloopt tijdens deze periode, voordat deze gerepareerd kon worden.
Ik heb geen mogelijkheid om mijn Nissan op tijd te laten onderhouden volgens het onderhoudsschema. Vervalt mijn garantie hierdoor?
Nee. Nissan zal de onderhoudsvoorwaarden flexibel naleven om de klanten te ondersteunen in deze moeilijke periode. Zorgt u er echter wél voor dat de olie- en koelvloeistofniveaus binnen de vereiste niveaus blijven. Raadpleeg de gebruikershandleiding of de Nissan Driver’s Guide app voor meer informatie.
Mijn NISSAN Assistance dekking is verlopen tijdens deze COVID-19 periode. Hoe kan ik hulp inroepen in geval van pech of ongeval?
Indien de NISSAN Assistance dekking tijdens deze periode verlopen is en u niet de mogelijkheid heeft gehad om deze te laten verlengen door uw concessiehouder tijdens een geplande onderhoudsbeurt, dan zal deze dekking geldig blijven zolang de overheidsmaatregelen van kracht blijven. U kunt dus met een gerust hart beroep doen op Nissan Assistance voor hulp bij pech of ongeval.
Moet ik betalen voor de uitgestelde garantiereparatie?
De kosten voor de vertraagde reparatie aan het voertuig worden gedekt onder de van toepassing zijnde voorwaarden van de fabrieksgarantie. Stem met uw concessiehouder af om de benodigde garantiewerkzaamheden/onderhoudsbeurt bij de eerstvolgende gelegenheid uit te laten voeren.
ONZE KLANTENDIENST
Door de huidige COVID-19 situatie, zullen wij ook aanwezig zijn per telefoon of videoconferentie, om u te informeren over onze modellen, uw behoeften te bespreken, en u te voorzien van aanbiedingen en offertes, zonder verplichting.
Het team is echter nog bereikbaar via onze online contactformulieren. We nemen uw bestellingen altijd mee en leveren uw nieuwe Nissan af via "Click & Collect" of bij u thuis.
We houden u op de hoogte als de situatie evolueert en danken u alvast voor uw medewerking.
Shop at home
