Begin het gesprek altijd met
« ALEXA, ASK NISSAN »
Zodra de koppeling tot stand is gekomen, gebruikt u de volgende commando’s om met uw Nissan te praten.1
ACTIERADIUS & GEBRUIK
- "How far can I drive?"
- "How much fuel do I have left?"
- "How many hours did I drive yesterday?"
- "How many miles did I drive last week?"
KILOMETERSTAND
- "What is my total mileage?"
NAVIGATIE
- "Send Heathrow Airport to the car"
- "Send my home address to my car"
- "Set my work address in the car"
AUTOZOEKER
- "Where is my car?"
VEILIGHEID
- "Are my doors locked?"
- "Flash my headlights"
NOTIFICATIES
- "Do I have any new notifications?"

Voor een tutorial vraagt u gewoon “What can I say?''
Alexa geeft u een lijst van dingen die u haar kunt vragen.*
*Moet worden ingesteld in de NissanConnect Services-app.
Voordat u dit activatieproces met 3 stappen begint, dient u zeker te zijn dat uw Amazon-toestel is ingesteld en verbonden met uw wifi-netwerk.

Stap 1: Download de Amazon Alexa-app en log in
Installeer de gratis Amazon Alexa-app op uw telefoon vanuit Google Play of de App Store.
Als u nog geen Amazon Alexa-account hebt, maak er dan eerst één aan.
U kunt ook opteren om de Nissan-functie te gebruiken van een Amazon Echo-toestel.
Stap 2: Zoek de Nissan-functie en schakel die in
Ga naar de Amazon Alexa-app, ga naar ‘Functies en spelletjes’ om de Nissan-functie in te schakelen.

1. Open de Amazon Alexa-app

2. Tik op ‘Meer’ onderaan rechts op het scherm. Selecteer dan ‘Functies en spelletjes’.

3. Klik op de knop Zoeken bovenaan rechts op het scherm en tik ‘Nissan’ in. Selecteer dan de Functie om deze in te schakelen
Stap 3: Koppel de functie met uw NissanConnect Services-account
Voeg uw auto toe door uw Amazon Alexa-account te koppelen met uw NissanConnect Services-account.

1. Klik op de knop ‘Instellingen’ en selecteer ‘Account koppelen’

2. Login met uw NissanConnect Services-gegevens. Als u nog geen NissanConnect Services-account hebt, maak er dan één aan door het activatieproces met 6 stappen te volgen dat u hier kunt terugvinden

3. Uw account is nu gekoppeld. U kunt de Nissan-functie beginnen gebruiken door te zeggen: ‘Alexa, vraag het aan Nissan om een tutorial te geven’.
Voor een nog betere ervaring
NISSANCONNECT SERVICES-APP
De NissanConnect Services-app herdefinieert uw relatie met uw auto doordat u met uw smartphone verbinding kunt maken met uw auto en hem op afstand kunt bedienen.
Contacteer Klantenservice
Voor meer vragen kunt u onze klantenservice contacteren op 0080050001001.
ONTDEK ONS GAMMA
Zoek welke combinatie auto-app voldoet aan uw behoeften door onze geconnecteerde Nissan voertuigen te bekijken.
*De compatibiliteit van uw Nissan met Google Assistant en een Amazon-toestel varieert. Afhankelijk van het model of de uitvoering van uw auto hebt u ook een smartphone met compatibel iOS- of Android-besturingssysteem nodig en een simkaart met data-optie van een mobiele provider. Amazon, Alexa en alle aanverwante merken zijn handelsmerken van Amazon.com, Inc. of haar dochterondernemingen.
[1] Om Amazon Alexa built-in te gebruiken hebt u een veilige dataverbinding nodig via een wifi-abonnement in de auto of via uw telefoon.
[2] Amazon, Alexa en alle aanverwante merken zijn handelsmerken van Amazon.com, Inc.
of haar dochterondernemingen.
[3] Om de Google Play-app te gebruiken moet u een dataverbinding maken via een wifi-abonnement in de auto of via uw telefoon.
[4] Google, Android, Android Auto, Google Maps en andere merken zijn handelsmerken van Google LLC.
[5] Een compatibele Android-telefoon en compatibel actief dataplan zijn nodig.
Amazon, Alexa en alle aanverwante merken zijn handelsmerken van Amazon.com, Inc. of haar dochterondernemingen. Bepaalde Alexa-functionaliteiten zijn afhankelijk van smart home-technologie. De ingebouwde Alexa-functie is beschikbaar in de volgende talen: Engels, Frans, Duits, Spaans en Italiaans.