Overschakelen op een elektrisch voertuig hoeft geen grote stap te zijn. Dankzij de verschillende elektrische opties vindt u altijd een voertuig dat perfect is voor u.
Switching to an electrified vehicle doesn't have to be a big step.
With a range of electrification options, there’s a vehicle that's perfect for you.

Uw eerste stap naar een elektrische toekomst.
Mild Hybrid POWER
Mild Hybrid auto's zijn de gemakkelijkste manier om over te schakelen naar elektrisch rijden. Een benzinemotor drijft de wielen aan terwijl een elektrische batterij ondersteuning biedt tijdens het versnellen, bergop rijden en het cruisen. De enige verandering die u zult opmerken is een comfortabelere rijervaring - vooral bij stapvoets verkeer.

Een sensationele elektrische ervaring
Hybrid Power
Hybride voertuigen maken gebruik van een elektrische motor naast de standaard benzinemotor om u de vele voordelen te brengen van elektrisch rijden, zonder dat u hoeft op te laden. Het systeem schakelt automatisch tussen de elektrische motor, verbrandingsmotor of een combinatie van beide, afhankelijk van hoe diep u het pedaal indrukt.

een krachtige combinatie
e-POWER
e-POWER is de combinatie van een benzinemotor die de batterij oplaadt en een elektrische motor die de wielen doet draaien. Het werkt precies zoals een elektrische auto, met minder uitstoot en gebruikskosten, maar doordat u hem niet aan het stopcontact hoeft te koppelen, veranderen uw rijgewoontes niet. Het maakt ook gebruik van regeneratieve energie om de batterij op te laden.

De toekomst van het rijden
100% Elektrisch
Doordat de auto is aangedreven met een elektrische motor en batterij, hoeft u nooit meer te gaan tanken. Elektrische stroom is schoon, stil, efficiënt en voordeliger, maar u moet wel nog opladen, dus moet u lange ritten plannen en een thuislader installeren.
Onze elektrische opties in een oogopslag
Onze elektrische opties in een oogopslag
Our electrified options at a glance
DE KRACHT VAN EEN MILD HYBRID |
HYBRIDE |
e-POWER |
100% ELEKTRISCHE STROOM |
|
---|---|---|---|---|
Hoe het werkt | Een benzinemotor wordt ondersteund door een batterij tijdens het versnellen en cruisen | Aangedreven door een benzinemotor en een elektrische motor |
Een combinatie van een benzinemotor die de batterij oplaadt en een elektrische motor die de wielen doet draaien | Volledig aangedreven door een elektrische motor met een batterij |
Wat drijft de wielen aan? | Benzinemotor | Benzine- en elektrische motor |
Elektrische motor | Elektrische motor |
Hoe wordt de batterij opgeladen? | Laadt op tijdens het rijden door regeneratief remmen | Laadt op tijdens het rijden dankzij de verbrandingsmotor en regeneratief remmen |
Laadt op tijdens het rijden dankzij de verbrandingsmotor en regeneratief remmen | Moet worden aangesloten om op te laden. Tijdens het rijden wordt een deel energie gerecupereerd tijdens het remmen |
Heeft de auto benzine nodig? | Ja | Ja |
Ja | Nee |
Hoe is de rijervaring? | Koppelassistentie met responsief versnellen | Directe koppel en een stillere rit |
versnellen Directe koppel en een stille rit | Directe koppel en een stille rit |
CO2-Uitstoot | Lagere uitstoot | Lagere uitstoot |
Lagere uitstoot | Emissievrij rijden |
Hoeveel procent van de tijd gebruikt de auto 100% elektrische aandrijving? | 0% | 67%* |
100% | 100% |
DE KRACHT VAN EEN MILD HYBRID |
HYBRIDE |
e-POWER |
100% ELEKTRISCHE STROOM |
|
---|---|---|---|---|
Hoe het werkt | Een benzinemotor wordt ondersteund door een batterij tijdens het versnellen en cruisen | Aangedreven door een benzinemotor en een elektrische motor |
Een combinatie van een benzinemotor die de batterij oplaadt en een elektrische motor die de wielen doet draaien | Volledig aangedreven door een elektrische motor met een batterij |
Wat drijft de wielen aan? | Benzinemotor | Benzine- en elektrische motor |
Elektrische motor | Elektrische motor |
Hoe wordt de batterij opgeladen? | Laadt op tijdens het rijden door regeneratief remmen | Laadt op tijdens het rijden dankzij de verbrandingsmotor en regeneratief remmen |
Laadt op tijdens het rijden dankzij de verbrandingsmotor en regeneratief remmen | Moet worden aangesloten om op te laden. Tijdens het rijden wordt een deel energie gerecupereerd tijdens het remmen |
Heeft de auto benzine nodig? | Ja | Ja |
Ja | Nee |
Hoe is de rijervaring? | Koppelassistentie met responsief versnellen | Directe koppel en een stillere rit |
versnellen Directe koppel en een stille rit | Directe koppel en een stille rit |
CO2-Uitstoot | Lagere uitstoot | Lagere uitstoot |
Lagere uitstoot | Emissievrij rijden |
Hoeveel procent van de tijd gebruikt de auto 100% elektrische aandrijving? | 0% | 67%* |
100% | 100% |
Mild hybrid POWER |
e-POWER |
100% Electric POWER |
|
---|---|---|---|
How it works | A petrol engine is supported by a battery during acceleration and cruising | A combination of a petrol engine which charges the battery and an electric motor that turns the wheels | Entirely powered by an electric motor using a battery |
What powers the wheels? | Petrol engine | Electric motor | Electric motor |
How is the battery charged? | Charges while driving through regenerative braking | Charges while driving by the combustion engine and regenerative braking | Must be plugged in to charge |
Does it need petrol? | Yes | Yes | No |
What is the driving experience? | Torque assist with responsive acceleration | Instant torque and a silent drive | Instant torque and a silent drive |
CO2 emissions | Reduced emissions | Minimal emissions | Zero emissions |
Onze aandrijvingen
Onze aandrijvingen
Our powertrains models
Mild hybrid

Hybrid

e-POWER

100% elektrisch

Legende
Legende
LEGEND
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ervaar de sensatie van elektrisch rijden
Ervaar de sensatie van elektrisch rijden
Ervaar de sensatie van elektrisch rijden

LEAF
100% ELEKTRISCH
De elektrische gezinsauto.
Verkrijgbaar met een batterij van 39kWh of een krachtige batterij van 59kWh, super gestroomlijnd en met geavanceerde technologie voor meer vertrouwen onderweg. Ontdek een nieuwe manier van rijden. U zal versteld staan van de Nissan LEAF.

ARIYA
100% ELEKTRISCH
De elektrische crossover.
De Ariya crossover met e4ORCE-technologie is het begin van een nieuw tijdperk van moeiteloze, intuïtieve en adaptieve ervaringen, zowel in de auto als erbuiten. Dit alles verpakt in een gesofisticeerde buitenkant die zijn inspiratie haalt uit het Japanse futurisme.

QASHQAI
MILD HYBRID, e-POWER
De ultieme stadscrossover.
Als pionier in het crossoversegment in 2007, is de Nissan QASHQAI een favoriet gebleven dankzij de geavanceerde technologie, dynamische prestaties die typisch zijn voor een hatch-back en het praktische en knappe SUV-ontwerp.

JUKE
HYBRID
De kleine crossover coupé.
De hele stad heeft u gezien wanneer u langsrijdt in uw Nissan JUKE en u vol vertrouwen door het verkeer laveert dankzij de intelligente veiligheidssystemen en net voldoende attitude. Onzichtbaar worden was nooit het plan met de coupé crossover.
De duurzaamheidscyclus van Nissan
De duurzaamheidscyclus van Nissan
The Nissan sustainability cycle


Duurzame productie
Productie is onze grootste bron van uitsoot, maar we doen ons best om deze te verminderen. Het zonnedak van het Nissan Motor Parts Centre in Amsterdam produceert 70% van de jaarlijkse energiebehoefte van het centrum en de overschot wordt teruggestuurd naar het nationale net.

Op weg naar een emissieloze wereld
Met meer dan 500.000 Nissan LEAF’s die wereldwijd verkocht zijn, en nieuwe modellen die bij elke levensstijl aansluiten, zullen de emissievrije voertuigen een belangrijke rol blijven spelen in de toekomst van Nissan. We werken momenteel samen met nationale en lokale autoriteiten, andere bedrijven en sectoren om de nodige infrastructuur voor een emissievrije toekomst veilig te helpen stellen.

Hernieuwbare energie
Eén van onze topprioriteiten is ervoor zorgen dat de levenscyclus van een elektrische auto duurzaam is van voor hij bestaat tot hij is afgeschreven. Gebruikte Nissan-batterijen worden hergebruikt om energie op te slaan in gebouwen, zoals huizen op zonne-energie en de Johan Cruijff Arena in Amsterdam. Het is de grootste in zijn soort in Europa en slaat voldoende stroom op om de hele buurt rond het stadium van elektriciteit te voorzien.
Ontdek al onze modellen
Ontdek al onze modellen
Discover our full range of cars

De hierbij getoonde afbeeldingen en omschrijvingen zijn louter illustratief. In sommige gevallen betreft het foto's van voertuigen zonder [markt]specificaties en vertegenwoordigen ze geen specifiek model, specifieke uitvoering of actie. De getoonde kenmerken zijn mogelijk niet beschikbaar of zijn niet beschikbaar als standaarduitrusting of alleen als optie (voor een extra prijs).
De vermelde cijfers zijn voor een 39 kWh (Nissan LEAF) en 59 kWh (Nissan LEAF e+) batterij. De tijd is afhankelijk van de laadomstandigheden, zoals het type en de staat van de oplader, de temperatuur van de batterij en de omgevingstemperatuur tijdens het gebruik. Aangegeven snellaadtijden gelden enkel bij gebruik van een CHAdeMO snellader. De Nissan LEAF is ontworpen om u te ondersteunen tijdens de ritten die u in het dagelijks leven het vaakst maakt en is uitgerust met oplaadbeveiligingen om de batterij te beschermen tijdens herhaald snelladen gedurende een korte tijdsperiode. De tijd die nodig is voor opeenvolgende snellaadsessies kan langer duren als de temperatuur van de batterij het beveiligingsmechanisme van de batterij activeert.
Om gebruik te maken van de NissanConnect diensten heeft u een NissanConnect gebruikersaccount nodig en dient u zich in te schrijven en in te loggen op NissanConnect Services app met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Om de gratis NissanConnect Services app te gebruiken, heeft u een smartphone nodig met een compatibel iOS of Android besturingssysteem en een simkaart met data-optie binnen een bestaand of nieuw gsm-contract tussen u en uw mobiele provider. Alle diensten zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van een mobiel netwerk. Een smartphone verbinden om NissanConnect te gebruiken, mag enkel indien de auto veilig geparkeerd staat. Het systeem moet altijd worden gebruikt volgens de verkeersregels. Bestuurders mogen het systeem uitsluitend gebruiken wanneer dit veilig kan. Gebruikers van handsfree-technologie moeten zich te allen tijde bewust zijn van het potentiële afleidingsgevaar tijdens het rijden. Het kan gevolgen hebben op uw controle over het voertuig.
*Gebruik van elektriciteit - Stedelijke context, normaal eco-rijden