NISSANCONNECT SERVICES-APP

Neem uw telefoon en stap in uw auto! Volg daarna deze eenvoudige stappen om gebruik te maken van de verbonden diensten.

 

NISSANCONNECT SERVICES-APP

Neem uw telefoon en stap in uw auto! Volg daarna deze eenvoudige stappen om gebruik te maken van de verbonden diensten.

 

NISSANCONNECT SERVICES-APP

Neem uw telefoon en stap in uw auto! Volg daarna deze eenvoudige stappen om gebruik te maken van de verbonden diensten.

Stap 1

Downloaden

 

Download de NissanConnect Services-app op uw smartphone zoals alle andere app’s van uw App Store of Google Play Store.

 

Downloaden in de Apple App Store

Downloaden in de Google Play Store

Stap 2

Log in of registreer u

 

Maak een NissanConnect Service-account aan in de app, of log in als u er al een heeft.

 

Stap 3

Voer het VIN (Voertuigidentificatienummer) in de app in

 

U vindt uw VIN dat uit 17 cijfers bestaat op uw inschrijvingsdocument of de buitenzijde van de auto, in de hoek waar het dashboard en de voorruit samenkomen, aan de bestuurderszijde van het voertuig.

 

Stap 4

Zoek de koppelingscode op het in-car scherm

 

Schakel het infotainmentsysteem in en ga naar de startpagina. Selecteer: Info > NissanConnect Services > Informatiekanalen > Accountinformatie > Koppelingscode.
Als de map ‚Accountinformatie’ niet wordt weergegeven, ga dan naar ‚Lijst kanalen bewerken’ en kies ‚Ja’. Keer dan terug naar de pagina "Accountinformatie".

 

Stap 5

Voer uw koppelingscode in de app in

 

Keer terug naar de app en voer de koppelingscode in. U krijgt een bevestiging dat de diensten geactiveerd worden. Zodra dit klaar is, kunt u aan de slag. Geniet van uw verbonden rit!

 

Hulp nodig?

Hulp nodig?

Need help?

Nissan callcenter

Neem contact met ons op

Bel ons wanneer u wenst op 00800 5000 1001, chat met ons via onze website of vul het contactformulier in wanneer u een antwoord wenst via e-mail.

Een antwoord op al uw vragen

Een antwoord op al uw vragen

All your questions answered

WAT IS DE MINIMAAL VEREISTE SOFTWAREVERSIE VOOR ANDROID- OF APPLE-TELEFOONS ZODAT DE APP GOED WERKT?

NissanConnect Services werkt op:

Iedere iPhone, iPad of iPod Touch met iOS 11.0 of hoger.
Ieder apparaat met Android 4.3 of hoger.

WAAROM WORDT HET VOERTUIGIDENTIFICATIENUMMER (VIN) VAN MIJN AUTO NIET GEACCEPTEERD?

Controleer eerst of uw auto compatibel is met deze app via de website.
Controleer ook dat het hoofdlettergebruik van het VIN dat u heeft ingevuld juist is. Let ook op dat u het cijfer 0 heeft ingevoerd en niet de letter O, of andersom.
Controleer dat er geen spaties of symbolen zijn ingevuld, deze worden niet herkend. 

WAT KAN IK DOEN ALS HET ME NIET LUKT OM EEN GEBRUIKERSACCOUNT AAN TE MAKEN?

Ondervindt u problemen tijdens het registreren? Volg dan de volgende stappen:

  • Heeft u al eerder een gebruikersaccount aangemaakt voor NissanConnect Services? Zo ja, dan kunt u zich niet nogmaals op hetzelfde e-mailadres registreren. Klik dan gewoon op de knop "Wachtwoord vergeten?" Er wordt dan een nieuw wachtwoord naar u verstuurd waarmee u kunt inloggen.
  • Heeft u gecontroleerd of uw e-mailadres juist gespeld is? (Let ook op spaties of ontbrekende letters.)
  • Heeft u alle velden volledig ingevuld?
  • Heeft u het juiste wachtwoord ingevuld?

Ondervindt u nog steeds problemen? Wellicht staat de auto nog geregistreerd onder een vorige gebruiker. De klantenservice kan u hierbij helpen. Neem hier contact met hen op. ("hier" moet de koppeling naar het telefoonnummer van het callcenter zijn)

IK HEB EEN TWEEDEHANDS NISSAN GEKOCHT, HOE KAN IK DE DIENSTEN ACTIVEREN?

Als u een tweedehands Nissan heeft gekocht, controleer dan eerst of het voertuig compatibel is met de NissanConnect Services app.
Zo ja, dan is het koppelingsproces gelijk aan dat van een nieuwe auto. Raadpleeg hier de gids met stapsgewijze instructies voor het koppelen.
Blijft u foutmeldingen ontvangen? Dan is uw voertuig waarschijnlijk nog gekoppeld aan het account van de vorige eigenaar. Om dit probleem op te lossen, kunt u:

  • Contact opnemen met de vorige eigenaar en hem/haar verzoeken om de auto te ontkoppelen van zijn/haar account.Contact opnemen met de klantenservice. 
  • De contactgegevens vindt u hier. (zorg ervoor dat ‘hier’ een hyperlink is)

IK WIL MIJN VOERTUIG GRAAG VERKOPEN. HOE KAN IK MIJN GEGEVENS VERWIJDEREN?

U kunt uw gegevens rechtstreeks vanuit de app verwijderen: 

  1. Klik op de profielknop op de startpagina.
  2. Klik op het voertuig (bijv. JUKE, LEAF).
  3. Ga naar beneden en klik op "Gegevens van dit voertuig verwijderen".
  4. Na bevestiging zullen alle historische gegevens van uw voertuig verwijderd worden. Dit omvat eerdere bestemmingen, instellingen voor de radio enzovoort.

Vergeet niet om uw diensten te deactiveren: klik op Deactiveren en Ontkoppelen om de koppeling tussen uw auto en de app ongedaan te maken.

De nieuwe eigenaar moet de auto dan toevoegen aan zijn/haar account, maar er bestaan geen gegevens meer over uw ritten.

KAN DE NISSANCONNECT SERVIES APP VOOR MEERDERE VOERTUIGEN GEBRUIKT WORDEN?

Ja, u kunt een  onbeperkt aantal voertuigen toevoegen aan uw NissanConnect Services account.
 
U kunt een nieuw voertuig toevoegen door aan de linker bovenkant van het scherm te klikken op de naam van uw huidige voertuig (JUKE, LEAF, etc.) en vervolgens klikt u op ‘Een voertuig toevoegen’.
 
Een voertuig kan maar met één account verbonden zijn. 

HOE KAN IK TUSSEN VOERTUIGEN SCHAKELEN ALS IK ER MEER DAN EEN HEB TOEGEVOEGD IN DE NISSANCONNECT SERVICES APP?

Schakelen tussen voertuigen kan vanaf de startpagina van NissanConnect Services.
Klik links bovenaan in de app op de naam van het voertuig (bijv. JUKE, LEAF, NAVARA, etc.) Er verschijnt een lijst van alle auto’s die momenteel in uw account staan.

WELKE DIENSTEN KAN IK DEACTIVEREN EN HOE?

Om uw verbonden diensten te deactiveren gaat u naar de profielpagina, selecteert u de naam van het voertuig dat u wenst te deactiveren en klikt u vervolgens op "Deactiveren".
Let op: u kunt geen afzonderlijke functies deactiveren. Als u deze optie selecteert, zullen alle functies van NissanConnect uitgeschakeld worden.


Het kan tot 24 uur kan duren voordat de diensten geactiveerd worden.