Veelgestelde vragen
Alle onderstaande vragen en antwoorden houden verband met de verbonden diensten via het NissanConnect infotainmentsysteem en de NissanConnect Services-app.
Account
Registreren en een account aanmaken
Hoe kan ik een gebruikersaccount aanmaken via de NissanConnect Services-app?
U kunt rechtstreeks vanuit de NissanConnect Services-app een gebruikersaccount aanmaken.
Download de app via de App Store of Google Play Store. We begeleiden u door de stappen om een account aan te maken.
Wat als ik geen gebruikersaccount kan aanmaken?
Als u problemen ondervindt tijdens de registratie, gelieve dan de onderstaande checklist te volgen:
- Hebt u al een NissanConnect Services-gebruikersaccount aangemaakt? Zo ja, dan kunt u zich niet opnieuw registreren met hetzelfde e-mailadres. Klik op de knop "Wachtwoord vergeten?" om een nieuw wachtwoord te ontvangen en meld u opnieuw aan.
- Is uw e-mailadres correct gespeld? (Controleer of de spaties kloppen en of er geen letter ontbreekt.)
- Werden alle velden volledig ingevuld?
- Klopt uw wachtwoord?
Als u nog steeds problemen ondervindt, is het voertuig misschien geregistreerd onder een eerdere gebruiker. In dit geval kan de klantendienst u helpen. Neem hier contact met hen op.
Waarom wordt mijn voertuigidentificatienummer (VIN) niet aanvaard?
Controleer allereerst of uw voertuig compatibel is met deze app via de website.
Controleer tevens de hoofdletters van het VIN dat u hebt ingevoerd en of u het teken ‘0’ (cijfer) en het teken ‘O’ (letter) niet per ongeluk hebt verwisseld.
Controleer ook of er geen spaties of symbolen in staan, want die worden niet herkend.
Waar kan ik terecht voor ondersteuning/instructies rond het gebruik van NissanConnect Services?
Voor meer informatie over verbonden diensten, raadpleeg:
- De beknopte handleiding die normaal gezien bij uw voertuig werd geleverd.
- Raadpleeg de volgende website voor algemene informatie rond NissanConnect Services.
Hoe kan ik de diensten activeren?
Om uw diensten te activeren, moet u uw voertuig koppelen aan uw NissanConnect Services-smartphone-app.
- Installeer allereerst de NissanConnect Services-app op uw smartphone en registreer u om een account aan te maken.
- Vervolgens moet u uw voertuigidentificatienummer (VIN) invoeren.
Nadat u uw VIN hebt ingevoerd, moet u uw infotainmentsysteem inschakelen en op de startpagina het volgende selecteren:
- Info >
- NissanConnect Services >
- Informatiekanalen >
- Accountinformatie >
- Koppelingscode.
Voer deze code in in uw smartphone-app. Zodra u dit hebt gedaan, kunt u aan de slag.
Ik heb geen bevestigingse-mail ontvangen. Wat kan ik doen?
Een paar minuten nadat u een account hebt aangemaakt, zou u in uw inbox een bevestigingse-mail moeten vinden.
Controleer of u het e-mailadres juist hebt ingevoerd.
Als de e-mail niet in uw inbox staat, check dan uw andere mappen (bijv. de spammap).
Als dit niet helpt, neem dan contact op met onze klantendienst op 00 800 5000 1001 of volg deze koppeling om een aanvraagformulier in te dienen of maak gebruik van de live chat.
Wat moet ik doen als het registratieproces niet werkt?
Als u problemen ondervindt tijdens de registratie, gelieve dan deze handige checklist te volgen.
- Werd er al een NissanConnect-gebruikersaccount aangemaakt? Zo ja, dan kunt u zich niet opnieuw registreren met hetzelfde e-mailadres. Klik op de knop "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord te krijgen en u weer aan te melden.
- Is uw e-mailadres correct gespeld? Controleer alle spaties en hoofdletters, want wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig.
- Werden alle velden volledig ingevuld?
- Klopt uw wachtwoord?
Als dit niet helpt, neem dan contact op met onze klantendienst op 00 800 5000 1001 of volg deze koppeling om een aanvraagformulier in te dienen of maak gebruik van de live chat.
Moet ik me in mijn voertuig bevinden om deze diensten te activeren?
Ja, u moet in uw voertuig zijn om het koppelingsproces te voltooien.
Waar kan ik mijn "koppelingscode" vinden?
U kunt uw "koppelingscode" vinden door uw infotainmentsysteem in te schakelen en op de startpagina het volgende te selecteren;
- Info >
- NissanConnect Services >
- Informatiekanalen >
- Accountinformatie >
- Koppelingscode.
Als de map ‘Accountinformatie’ niet zichtbaar is in uw voertuig, moet u de ‘Kanaallijst bijwerken’.
Volg het volgende pad in uw navigatiesysteem: {{Instellingen > NissanConnect Services > Instelling van informatiekanaal > Kanaallijst bewerken > Kanaallijst bijwerken > Ja.}} Uw {{koppelingscode}} zou nu moeten verschijnen als u terugkeert naar Accountinformatie.
Mijn "koppelingscode" wordt niet weergegeven. Wat kan ik doen?
Controleer of u het configuratieproces correct hebt gevolgd en of uw voertuig een goede netwerkverbinding heeft.
Als de map "Accountinformatie" niet zichtbaar is in uw voertuig, moet u de "Kanaallijst bijwerken".
Volg het volgende pad in uw navigatiesysteem:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Informatiekanaal >
- Kanaallijst bewerken >
- Kanaallijst bijwerken >
- Ja.
Uw "koppelingscode" zou nu moeten verschijnen.
Kan ik een gebruikersaccount aanmaken via mijn infotainmentsysteem?
Nee, u kunt geen gebruikersaccount aanmaken via uw infotainmentsysteem.
Ik krijg steeds een foutmelding wanneer ik me probeer te registreren, hoe komt dat?
Er zijn meerdere mogelijke verklaringen. Misschien is uw voertuig geregistreerd op een andere account. Misschien is uw e-mailadres reeds geregistreerd. Misschien voldoet uw wachtwoord niet aan de vereisten.
Als u een probleem ondervindt, neem dan contact op met onze klantendienst op 00 800 5000 1001 of volg deze koppeling om een aanvraagformulier in te dienen of maak gebruik van de live chat.
Hoe lang duurt het registratieproces normaal gezien?
Het registratie- en koppelingsproces duurt normaal gezien niet meer dan 15 minuten.
Het kan tot 24 uur kan duren voordat al uw diensten geactiveerd worden. Zorg ervoor dat uw voertuig zich in een regio met een goede netwerkverbinding bevindt en dat u uw app vernieuwt.
U kunt uw app ook gedwongen afsluiten en weer openen.
Ga na 24 uur naar Profiel > Voertuiggegevens. Onder Status staat de melding "Geactiveerd".
Als niet alle diensten zijn geactiveerd, neem dan contact op met de klantendienst.
Moet ik verbinding maken met Bluetooth om te registreren?
U moet verbinding maken met Bluetooth om uw voertuig te registreren.
Om uw voertuig te registreren en te koppelen, moet u:
- uw smartphone met een goede netwerkverbinding bij de hand hebben.
- u in uw voertuig bevinden en ervoor zorgen dat uw voertuig zich in een regio met een goede signaalsterkte bevindt.
Wat moet ik doen als ik geen bevestigingse-mail krijg?
Een paar minuten nadat u een account hebt aangemaakt, zou u in uw inbox een bevestigingse-mail moeten ontvangen.
Controleer of u het e-mailadres juist hebt ingevoerd.
Als de e-mail niet in uw inbox staat, check dan uw andere mappen (bijv. de spammap).
Als dit niet helpt, neem dan contact op met onze klantendienst op 00 800 5000 1001 of volg deze koppeling om een aanvraagformulier in te dienen of maak gebruik van de live chat.
Kan ik mijn aanmeldgegevens van You+Nissan gebruiken voor de app?
Uw You+Nissan account is niet compatibel met de NissanConnect Services-app. Maak rechtstreeks in de app een account aan om uw verbonden diensten te kunnen gebruiken.
De diensten activeren
Hoe lang moet ik wachten voordat al mijn diensten geactiveerd worden?
Het kan tot 24 uur kan duren voordat al uw diensten geactiveerd worden.
Zorg ervoor dat uw voertuig zich in een regio met een goede netwerkverbinding bevindt en dat u uw app vernieuwt. U kunt uw app ook gedwongen afsluiten en weer openen.
Ga na 24 uur naar Profiel > Voertuiggegevens. Onder Status staat de melding "Geactiveerd". Als niet alle diensten zijn geactiveerd, neem dan contact op met de klantendienst.
Waar vind ik de algemene voorwaarden van mijn contract?
Als u uw diensten al gebruikt, kunt u de algemene voorwaarden raadplegen via de app.
Als u toegang hebt tot uw smartphone-app, kunt u uw profiel doorzoeken en in de rubriek 'Meer info' op 'Algemene voorwaarden' klikken.
Hoe kan ik de diensten activeren?
Om uw diensten te activeren, moet u uw voertuig koppelen aan uw NissanConnect Services-smartphone-app.
- Installeer allereerst de NissanConnect Services-app op uw smartphone en registreer u om een account aan te maken.
- Vervolgens moet u uw voertuigidentificatienummer (VIN) invoeren
- Nadat u uw VIN hebt ingevoerd, moet u uw infotainmentsysteem inschakelen en op de startpagina het volgende selecteren: {{Info > NissanConnect Services > Informatiekanalen > Accountinformatie > Koppelingscode}}
- Voer deze code in in uw smartphone-app. Zodra u dit hebt gedaan, kunt u aan de slag.
Als de map ‘Accountinformatie’ niet zichtbaar is in uw voertuig, moet u de ‘Kanaallijst bijwerken’. Volg hiervoor het pad in uw navigatiesysteem:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Instelling van informatiekanalen >
- Kanaallijst bewerken > Kanaallijst bijwerken > Ja.
Uw {{koppelingscode}} zou nu moeten verschijnen als u terugkeert naar Accountinformatie.
Wat gebeurt er wanneer mijn gratis service periode verloopt?
U kunt uw diensten uitbreiden door naar de NissanConnect Services-app te gaan en op het winkelwagenpictogram in de rechterbovenhoek van de hoofdpagina te klikken. Aan het eind van uw gratis service periode kunt u hier de huidige prijzen voor elke service bekijken, zodat u zeker weet dat u over de recentste prijzen beschikt.
Opmerking: Nissan heeft na de gratis periode uw bevestiging nodig om uw abonnement te verlengen voor elke service. U wordt niet automatisch geabonneerd op een dienst na de gratis periode, en er worden ook geen kosten voor in rekening gebracht.
Ik heb een tweedehands Nissan gekocht. Hoe kan ik de diensten activeren?
- contact opnemen met de vorige eigenaar en hem vragen de auto los te koppelen van diens account.
- contact opnemen met de klantendienst. Hier vindt u de contactgegevens.
Ik heb een tweedehands Nissan gekocht en ik kan mijn diensten niet activeren. Ik krijg foutmeldingen.
Als u foutmeldingen blijft ontvangen, is uw voertuig waarschijnlijk nog steeds gekoppeld aan de account van de vorige wageneigenaar. Om dit probleem op te lossen, kunt u:
- contact opnemen met de vorige eigenaar en hem vragen de diensten te deactiveren en de auto los te koppelen van diens account.
- contact opnemen met de klantendienst op 00 800 5000 1001.
Hoe kan ik zien over welke diensten ik beschik in mijn Nissan?
Zodra u uw voertuig hebt gekoppeld met de NissanConnect Services-app, kunt u zien welke diensten beschikbaar zijn in uw voertuig door op het winkelkarsymbool in de rechterbovenhoek van het startscherm van de NCS-app te drukken. U wordt naar de NissanStore gebracht, waar u een lijst te zien krijgt van de diensten die momenteel beschikbaar zijn in uw voertuig.
U kunt vervolgens op elke dienst klikken om:
- - de omschrijving te lezen
- - de einddatum te controleren
- - uw abonnement te deactiveren/heractiveren
- - de algemene voorwaarden te lezen
Een voertuig toevoegen
Hoe kan ik mijn voertuig toevoegen aan mijn NissanConnect Services-app?
U kunt uw Nissan toevoegen aan de NissanConnect Services in twee stappen:
- Voer uw voertuigidentificatienummer (VIN) in de app in. U vindt uw VIN in de boorddocumenten, het garantieboekje of op het dashboard van uw wagen.
- Voer de "koppelingscode" in door het volgende te selecteren:
- Info >
- NissanConnect Services >
- Informatiekanalen >
- Accountinformatie >
- Koppelingscode.
Als de map ‘Accountinformatie’ niet zichtbaar is in uw voertuig, moet u de ‘Kanaallijst bijwerken’. Volg hiervoor het pad in uw navigatiesysteem:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Instelling van informatiekanalen >
- Kanaallijst bewerken >
- Kanaallijst bijwerken >
- Ja.
Uw {{koppelingscode}} zou nu moeten verschijnen als u terugkeert naar Accountinformatie.
Hoe kan ik schakelen tussen voertuigen als ik meer dan één voertuig heb in de NissanConnect Services-app?
U kunt schakelen tussen voertuigen via de startpagina van uw NissanConnect Services-app.
Klik linksboven in uw app op de voertuignaam (bijv. JUKE, LEAF, NAVARA,…) U krijgt een lijst te zien met alle wagens die momenteel aan uw account zijn gekoppeld.
Hoe kan ik een voertuig wissen?
U kunt uw Nissan wissen uit de app door uw profiel te doorzoeken, te klikken op het voertuig dat u wilt wissen en vervolgens te klikken op de knop 'Dit voertuig wissen uit de app'. Hiermee deactiveert u alle diensten voor dat voertuig.
Diensten deactiveren
Welke diensten kan ik deactiveren en hoe?
U kunt uw verbonden diensten deactiveren door de profielpagina te doorzoeken, de naam te selecteren van het voertuig dat u wilt deactiveren en vervolgens "Deactiveren" te selecteren.
U kunt functies niet afzonderlijk deactiveren, dus als u deze functie gebruikt, worden alle NissanConnect-functies gedeactiveerd.
Hoe weet ik of een dienst werd gedeactiveerd?
Als uw voertuig met succes werd gedeactiveerd, krijgt u niet langer informatie te zien op de startpagina van uw app.
Als u nog steeds informatie over uw Nissan te zien krijgt (kilometerstand, vergrendeling, enz.), dan is uw voertuig nog steeds geactiveerd.
Als u het voertuig niet kunt deactiveren, neem dan contact op met de klantendienst via de app.
Ik heb een tweedehands Nissan gekocht. Moet ik de services deactiveren of wordt dit automatisch gedaan?
Als u een tweedehands Nissan hebt gekocht, heeft de vorige eigenaar de wagen waarschijnlijk gewist uit diens app.
Om dit na te gaan, moet u het voertuig toevoegen aan de hand van het activatieproces met 6 stappen dat u hier vindt. Als er een probleem optreedt, neem dan contact op met het callcenter.
Kan ik diensten die ik heb gedeactiveerd, heractiveren?
Gedeactiveerde diensten kunnen worden geheractiveerd.
U kunt uw verbonden diensten activeren door de profielpagina te doorzoeken, de naam te selecteren van het voertuig dat u wilt activeren en vervolgens Activeren te selecteren.
Als u geen account hebt: u moet het koppelingsproces met 6 stappen volgen om uw wagen aan uw account te koppelen.
Als u al een account hebt: u kunt diensten heractiveren wanneer u aangemeld bent op uw account.
Ik wil tijdelijk de gegevensoverdrachtsfunctie deactiveren. Kan dat?
Het delen van gegevens kan eender wanneer worden stopgezet.
Zodra de motor wordt ingeschakeld, vraagt de wagen de bestuurder of diens gegevens mogen worden gedeeld. Als u op 'Weigeren' klikt, worden uw gegevens niet langer gedeeld met uw NissanConnect Services-app.
Ook kunt u het delen van gegevens via uw infotainment te allen tijde stopzetten via:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Instelling van privacymodus >
- Weigeren.
Uw NissanConnect Services-app krijgt niet langer gegevens toegestuurd.
ALGEMEEN
Algemeen
De gegevens die naast mijn voertuig op mijn persoonlijke startpagina in de NissanConnect Services-app worden getoond, zijn verouderd of er worden helemaal geen gegevens weergegeven. Hoe komt dit?
Uw voertuig moet over een goede internetverbinding beschikken om informatie naar uw NissanConnect Services-app te sturen.
Zorg dat uw voertuig zich in een zone met een goede internetverbinding bevindt en swipe naar beneden om uw startpagina te vernieuwen en de meest recente informatie te ontvangen.
Ik wil graag mijn voertuig verkopen. Hoe kan ik mijn gegevens wissen?
U kunt rechtstreeks via de app uw gegevens wissen op afstand:
- Klik op de profielknop op de startpagina.
- Klik op het voertuig (bijv. JUKE, LEAF,…).
- Zoek "Voertuiggegevens wissen" op de pagina en klik erop.
Eens u dit hebt bevestigd, worden alle historische gegevens van uw voertuig gewist. Het gaat om zaken zoals eerdere bestemmingen, radio-instellingen, enzovoort.
Zorg ervoor dat u uw diensten deactiveert door op Deactiveren te klikken en koppel vervolgens uw voertuig los van de app.
De nieuwe eigenaar moet het voertuig toevoegen aan diens account en zal geen toegang hebben tot gegevens betreffende uw eerdere ritten.
Op welke smartphones kan de NissanConnect Services-app worden gebruikt?
De NissanConnect Services-app is compatibel met de meeste iOS- en Android-smartphones:
- Elke iPhone, iPad of iPod Touch met iOS 11.0 of hoger.
- Raadpleeg de Google Play Store voor Android-toestellen
Zorg dat uw toestel over de laatste software-update beschikt alvorens de NissanConnect Services-app te downloaden.
Hoe kan ik de fabrieksinstellingen van het infotainmentsysteem van mijn voertuig herstellen?
Om de fabrieksinstellingen van uw wagen te herstellen, klikt u op:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Alle standaardinstellingen voor NissanConnect Svcs. herstellen
Wat is NissanConnect Services?
Met NissanConnect Services kunt u bepaalde functies op afstand bedienen met uw smartphone-app.
IN WELKE LANDEN KAN IK NISSANCONNECT SERVICES GEBRUIKEN?
NissanConnect Services is beschikbaar in de volgende landen: Duitsland, Zwitserland, Tsjechische Republiek, Verenigd Koninkrijk, Portugal, Spanje, Ierland, Italië, België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Hongarije, Polen, Slowakije, Oostenrijk, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Letland, Litouwen, Noorwegen, Zweden, Rusland, Albanië, Bosnië & Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Griekenland, IJsland, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Roemenië, Servië, Slovenië.
Welke voertuigen zijn uitgerust met NissanConnect Services?
Om te kijken welke Nissan-voertuigen zijn uitgerust met NissanConnect Services, klikt u hier.
Ik kan mijn diensten niet gebruiken. Hoe komt dit?
Een van de meest voorkomende problemen is een slechte internetverbinding. De NissanConnect-app werkt immers alleen correct met een stabiele internetverbinding.
Misschien rijdt u door een gebied waar uw aanbieder van mobiele telefonie geen sterk signaal heeft. Bij een zwak signaal wordt de internetverbinding mogelijk onderbroken, waardoor bepaalde NissanConnect-apps niet correct werken.
Moet ik een gebruikersaccount aanmaken om de NissanConnect-app te gebruiken?
Ja, u moet een account aanmaken om de NissanConnect-app te gebruiken.
U kunt rechtstreeks via de app een account aanmaken.
Zijn NissanConnect Services gratis of betalend?
Sommige NissanConnect Services zijn permanent gratis en sommige zijn betalend. Klik hier voor meer informatie.
NissanConnect Services-app
Waar kan ik de app downloaden?
De NissanConnect Services-app kan worden gedownload via de App Store.
Via deze pagina kunt u rechtstreeks uw app vinden.
Welke informatie heb ik nodig om een account aan te maken?
Om een account aan te maken, hebt u alleen uw naam, e-mailadres en woonplaats nodig. Vervolgens wordt u verzocht uw e-mailadres te bevestigen door rechtstreeks op de koppeling in uw inbox te klikken.
Vergeet niet om uw map met junkmail/spam na te kijken.
Hoe lang duurt het voordat ik de app kan gebruiken?
Het downloaden van de NissanConnect Services-app en het aanmaken van een account hoort niet langer dan 10 minuten te duren, naargelang de beschikbare downloadsnelheid.
Zodra u uw wagen hebt gekoppeld, kan de volledige activatie van de diensten tot 24 uur duren. Zorg ervoor dat uw wagen zich in een regio met een goede internetverbinding bevindt.
Mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden niet aanvaard in de app. Wat kan ik doen?
CONTROLEER UW E-MAILADRES EN WACHTWOORD
Controleer nogmaals of u de juiste gebruikersnaam en het juiste wachtwoord gebruikt. Als ze verkeerd zijn gespeld, krijgt u mogelijk een foutmelding.
CONTROLEER UW INTERNETVERBINDING
Zorg ervoor dat uw toestel een goede internetverbinding heeft. Probeer tevens verbinding te maken met een wifinetwerk als uw mobiel signaal zwak is.
HERSTEL UW WACHTWOORD
Probeer uw wachtwoord te herstellen door op de knop "Wachtwoord vergeten" te klikken.
Waarom kan ik niet inloggen op de NissanConnect-app?
Allereerst moet u uw wifi- of gegevensverbinding controleren. U moet immers verbonden zijn met het internet voor een correcte werking van de app.
Controleer ook of u het registratieproces volledig hebt doorlopen, want dit kan u verhinderen om met succes in te loggen.
Welke informatie heb ik nodig om NissanConnect Services te activeren?
Zodra u een account hebt aangemaakt, hebt u alleen uw voertuigidentificatienummer (VIN) nodig en moet u in uw voertuig zitten om de "koppelingscode" te verkrijgen.
Wat is de minimaal vereiste softwareversie voor Android-/Apple-telefoons voor een correcte werking van de app?
NissanConnect Services werkt met:
- Elke iPhone, iPad of iPod Touch met iOS 11.0 of hoger.
- Elk Android-toestel met Android 4.3 en hoger.
Bepaalde functies in de app zijn niet zichtbaar en kunnen niet worden gebruikt. Waarom is dat en wat kan ik eraan doen?
Zodra u uw wagen hebt gekoppeld, kan de volledige activatie van de diensten tot 24 uur duren. Zorg ervoor dat uw wagen zich in een regio met een goede internetverbinding bevindt.
Nadat ik de "koppelingscode" heb ingevoerd en de algemene voorwaarden heb aanvaard, kan ik mijn voertuig niet toevoegen om het proces te voltooien. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?
Als u moeilijkheden ondervindt om uw voertuig toe te voegen aan uw app:
- Zorg ervoor dat u het koppelingsproces met 6 stappen hebt gevolgd.
- Controleer nogmaals of u uw voertuigidentificatienummer niet verkeerd hebt getypt.
- Zorg ervoor dat uw voertuig zich in een gebied met een goede internetverbinding bevindt.
Als het probleem zicht blijft voordoen, neem dan contact op.
Hoe gebruik ik de virtuele personal assistant (VPA) van mijn smartphone naar mijn wagen?
Begin uw gesprek met < OK GOOGLE, VRAAG HET AAN NISSAN > voor Google Assistant of < ALEXA, VRAAG HET AAN NISSAN > voor Amazon Alexa. Eens u verbonden bent, kunt u verschillende commando’s gebruiken.
Gegevensbescherming
Hoe worden mijn persoonsgegevens veilig bewaard en hoe lang worden ze bewaard?
De verwerking van persoonsgegevens voor EU-inwoners wordt geregeld door de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). De NissanConnect Services-app en al het gegevensgebruik dat ermee verband houdt voldoen aan de AVG.
Mijn smartphone werd gestolen. Hoe zorg ik ervoor dat mijn persoonsgegevens worden beschermd?
Als uw smartphone werd gestolen, neem dan contact op met de klantendienst.
Ze zullen u helpen om uw wagen op afstand los te koppelen van uw account. Daarna zijn uw voertuiggegevens niet langer beschikbaar via de app.
Hoe kan ik alle persoonsgegevens die in mijn voertuig zijn opgeslagen wissen?
U kunt al uw persoonsgegevens, waaronder eerdere ritten, wissen via uw app door op uw profiel te klikken en uw voertuig te selecteren onder 'Voertuiggegevens'. Selecteer vervolgens 'Voertuiggegevens wissen' en volg de instructies in de app.
U kunt de fabrieksinstellingen van het infotainmentsysteem herstellen via:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Alle NissanConnect Svcs opnieuw instellen Fabrieksinstellingen herstellen
Waar kan ik de algemene voorwaarden en het privacybeleid vinden en lezen?
U kunt de algemene voorwaarden rechtstreeks in de app lezen via uw profiel. U kunt ze tevens downloaden via de Nissan-website op de pagina NissanConnect Services.
Wat gebeurt er als ik het pop-upbericht rond privacy (dat verschijnt wanneer ik de motor van mijn voertuig inschakel) weiger?
Als u op 'Weigeren' drukt , wordt de privacymodus automatisch geactiveerd. Dit betekent dat u niet langer gegevens van uw voertuig deelt die voor NissanConnect Services worden gebruikt. Gegevens voor diensten zoals noodoproepen blijven wel actief.
Opmerking: de NissanConnect Services-app geeft "privacymodus" weer en de voertuiggegevens worden niet bijgewerkt
Moet ik telkens als ik inlog mijn wachtwoord invoeren?
Als u bent afgemeld, moet u uw wachtwoord invoeren wanneer u inlogt. Eens u bent ingelogd in de app, blijft u een aantal weken ingelogd. Als de app problemen ondervindt, wordt u mogelijk afgemeld.
Beveiliging
Waarom wordt mijn wachtwoord niet goedgekeurd?
Controleer of u uw wachtwoord niet verkeerd hebt gespeld of kleine en hoofdletters door elkaar hebt gebruikt. Als de fout zich blijft voordoen, kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen door te klikken op de koppeling 'Wachtwoord vergeten' in uw NissanConnect Services-app. Een paar minuten nadat u een nieuw wachtwoord hebt gevraagd, ontvangt u een e-mail in uw inbox.
Als de e-mail niet in uw inbox staat, check dan uw andere mappen (bijv. de spammap).
Ik ben mijn 4-cijferige pincode vergeten. Wat kan ik doen?
Als u uw 4-cijferige pincode bent vergeten, selecteer dan de tekst 'Veiligheidscode aanmaken/opnieuw instellen’ rechtstreeks in uw app. U wordt begeleid bij het instellen van een nieuwe pincode. Zorg ervoor dat u toegang hebt tot uw wagen wanneer u deze handelingen verricht.
Kan iemand anders de in mijn app opgeslagen informatie raadplegen?
Nee, de in uw account opgeslagen informatie is privé. Als u uw toegang met iemand anders hebt gedeeld, heeft die persoon ook toegang tot de informatie in de app.
Als u vermoedt dat iemand toegang heeft tot uw app, wijzig dan het wachtwoord met de procedure in de app.
Wat is de 4-cijferige pincode?
Een 4-cijferige pincode is een beveiligingscode waarmee uw wagen extra wordt beschermd tegen mogelijk misbruik. De code verhindert bijvoorbeeld dat iemand uw telefoon raadpleegt en in uw naam uw wagen ontgrendelt.
De app vraagt de 4-cijferige code telkens als iemand uw auto wilt vergrendelen of ontgrendelen.
Hoe blokkeer ik de app wanneer mijn telefoon verloren of gestolen is?
Als uw smartphone gestolen is, schakel dan de privacymodus aan in uw voertuig:
- Zodra de motor wordt ingeschakeld, vraagt de wagen de bestuurder of diens gegevens mogen worden gedeeld. Als u het delen van gegevens weigert, worden uw gegevens niet langer gedeeld met uw NissanConnect Services-app of
- u kunt het delen van gegevens via uw infotainment ook te allen tijde stopzetten via:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Instelling van privacymodus >
- Weigeren
Als u de disclaimer rond de privacymodus weigert, zal uw NissanConnect Services-app niet langer gegevens ontvangen.
Neem vervolgens contact op met de klantendienst via 00 800 5000 1001. Ze zullen u helpen om uw wagen los te koppelen van uw account.
Andere gebruikers
Kan ik de NissanConnect Services-app koppelen aan een voertuig dat niet van mij is?
Om uw app-account aan een voertuig te koppelen, moet u de sleutel hebben en u in het voertuig bevinden.
Vervolgens kunt u het koppelingsproces verrichten. Vraag toestemming aan de eigenaar van het voertuig.
Kan de NissanConnect Services-app worden gebruikt in combinatie met meer dan één voertuig?
Ja, u kunt een onbeperkt aantal voertuigen toevoegen aan uw NissanConnect Services-account.
U kunt bijkomende voertuigen toevoegen door linksboven in uw scherm op de naam van uw huidig voertuig te klikken ('JUKE', 'LEAF',…) en vervolgens op 'Een voertuig toevoegen'.
Een voertuig kan slechts aan één account tegelijk worden gekoppeld.
Stemherkenning
Kan ik mijn telefonische stemassistent rechtstreeks in mijn wagen gebruiken?
Ja, u moet gewoon Siri of Google Assistant activeren in uw telefoon.
Zorg ervoor dat deze zijn geactiveerd in uw telefooninstellingen. Druk langdurig op de stemcommandoknop op uw stuur om dit te activeren.
Hoe kan ik de stemherkenningsfunctie gebruiken?
Om de stemherkenningsknop te activeren, drukt u kort op de knop op uw stuur.
Nadat u de knop hebt ingedrukt, suggereert het systeem hoe u uw verzoek het best formuleert voor optimale resultaten.
Voor het navigatiesysteem moet u het huisnummer, de straat en de stad invoeren voor optimale resultaten. Voorbeeld: 'Ga naar 10 Downin Street, Londen'.
Voor een Point of Interest (nuttige plaats) moet u de stad vermelden in uw commando’s voor optimale resultaten. Voorbeeld: 'Zoek Twickenham Stadium in Londen'.
CONNECTIVITEIT
Apple CarPlay
Apple CarPlay werkt niet. Wat kan ik doen?
Als Apple CarPlay niet werkt, doe dan het volgende:
- Gebruik een gecertificeerde, compatibele kabel.
- Activeer Siri in uw telefooninstellingen.
- Aanvaard het pop-upbericht wanneer u uw iPhone aansluit op de usb.
- Gebruik een schone kabel.
- Zorg ervoor dat u een smartphonehoesje gebruikt waar de connector volledig in past, als u een hoesje hebt.
- Zorg ervoor dat uw laadpoort schoon is en niet te stoffig, zodat de kabel correct kan worden aangesloten.
Hoe kan ik Apple CarPlay activeren in mijn voertuig?
Wanneer u voor het eerst uw smartphone aansluit op uw voertuig, zonder te rijden, krijgt u een pop-upbericht te zien. U wordt gevraagd of u uw voertuig wenst te koppelen.
De stuur- en volumebedieningsknoppen werken schijnbaar niet in overeenstemming met mijn smartphone. Hoe kan ik dit corrigeren?
De stuurnavigatieknoppen kunnen uw iPhone niet bedienen. Wanneer u op uw smartphonescherm het scherm van uw infotainment weergeeft, kunnen uw app en menu met aanrakingen worden bediend, net zoals uw smartphone.
Apple CarPlay schakelt steeds uit tijdens het gebruik ervan. Wat moet ik doen?
Kijk na of de usb-kabel compatibel en schoon is en of de laadpoort schoon is en niet te stoffig, zodat de kabel correct kan worden aangesloten. Zo niet kan de verbinding met Apple CarPlay problemen opleveren.
Gebruik altijd de oorspronkelijke kabel van de fabrikant.
Moet Siri zijn geactiveerd om Apple CarPlay te gebruiken?
Ja, om alle functies van Apple CarPlay te kunnen benutten, moet u Siri activeren in de instellingen van uw iOS-toestellen. Dit zou echter automatisch moeten gebeuren wanneer u verbinding maakt met Apple CarPlay.
Ik heb mijn smartphone gekoppeld met de Apple CarPlay-functie, maar alle apps zijn niet zichtbaar op mijn scherm. Bepaalde apps ontbreken.
Niet al uw apps zijn compatibel met Apple CarPlay. In uw voertuig worden slechts de apps getoond die compatibel zijn met Apple CarPlay. U kunt alle apps bekijken die compatibel zijn via deze pagina.
Kan ik de functies van mijn smartphones kiezen die ik in mijn voertuig wil tonen en gebruiken?
In uw voertuig worden alle apps getoond die compatibel zijn met Apple CarPlay. U kunt een selectie maken in de weergegeven apps en ze gebruiken naargelang uw behoeften.
U kunt de lijst van apps die op uw schermen worden weergegeven niet inperken. Alle apps zullen worden weergegeven.
Kan ik Siri rechtstreeks vanuit mijn wagen gebruiken?
Ja, u moet gewoon Siri activeren in uw telefooninstellingen. Druk vervolgens langdurig op de stemcommandoknop in uw voertuig.
Hoe kan ik Siri activeren?
Om Siri te activeren in uw voertuig waarin u CarPlay hebt ingeschakeld, moet u langdurig op de stemcommandoknop op uw stuur drukken.
Android Auto
Kan ik Apple CarPlay gebruiken vanaf mijn Android-telefoon?
Als u een Android hebt, kunt u de functie Android Auto gebruiken. Apple CarPlay is niet compatibel met toestellen zonder iOS.
Android Auto werkt niet. Wat kan ik doen?
Als uw Android Auto niet werkt, probeer dan een van de onderstaande methodes uit:
- vergeet niet om de Android Auto-app te downloaden in de app store als uw Android een Android 9 of een ouder model is. als u een oudere Android hebt geüpdatet naar Android 10, moet u tevens de Android Auto-app downloaden.
- gebruik een officiële kabel die compatibel is met uw smartphone.
- gebruik een schone kabel.
- zorg ervoor dat u een smartphonehoesje gebruikt waar de connector volledig in past, als u een hoesje hebt.
- zorg ervoor dat uw laadpoort schoon is en niet te stoffig, zodat de kabel correct kan worden aangesloten.
Hoe weet ik of mijn telefoon compatibel is?
Om met uw smartphone te checken of deze compatibel is, moet u op de Android Auto-website raadplegen.
Android Auto schakelt steeds uit tijdens het gebruik ervan. Wat moet ik doen?
Kijk na of de usb-kabel compatibel en schoon is en of de laadpoort schoon is en niet te stoffig, zodat de kabel correct kan worden aangesloten. Zo niet kan de verbinding met Android Auto problemen opleveren.
Gebruik altijd de oorspronkelijke kabel van de fabrikant.
Kan ik Android Auto gebruiken zonder usb-kabel?
U kunt Android Auto niet gebruiken zonder usb-kabel. Nissan raadt aan de oorspronkelijke kabel van de fabrikant te gebruiken.
U moet uw smartphone aansluiten op de wagen en ervoor zorgen dat de Android Auto-app op uw telefoon is geïnstalleerd als u Android 9 of een oudere versie hebt. U vindt de Android Auto-app in de Google Play Store.
Ik heb mijn smartphone gekoppeld met de Android Auto-functie, maar niet alle apps zijn zichtbaar op mijn scherm. Bepaalde apps ontbreken.
Niet al uw apps zijn compatibel met Android Auto. In uw voertuig worden slechts de apps getoond die compatibel zijn met Android Auto. U kunt alle apps bekijken die compatibel zijn met Android Auto via deze pagina.
Kan ik de functies van mijn smartphones kiezen die ik in mijn voertuig wil tonen en gebruiken?
In uw voertuig worden alle apps getoond die compatibel zijn met Android Auto. U kunt een selectie maken in de weergegeven apps en ze gebruiken naargelang uw behoeften. U kunt de lijst van apps die op uw schermen worden weergegeven niet inperken. Alle apps zullen worden weergegeven.
Kan ik Google Assistant rechtstreeks vanuit mijn wagen gebruiken?
Ja, activeer gewoon Google Assistant in uw instellingen en druk vervolgens langdurig op de stemassistentieknop in uw voertuig.
Hoe kan ik Google Assistant activeren?
Om Google Assistant te activeren in uw voertuig waarin Android Auto is ingeschakeld, drukt u langdurig op de stemcommandoknop op het stuur.
KAARTEN EN ACTUELE VERKEERSINFORMATIE
Actuele verkeersinformatie
Welke voordelen biedt actuele verkeersinformatie?
Deze functie biedt u actuele informatie rond de verkeerstoestand en geeft files en verkeershindernissen weer met een makkelijk te interpreteren kleurcode.
Zo kunt u snel een traject in beeld brengen en inzicht verwerven in de actuele weg- en verkeerstoestand. Bij het kiezen van uw bestemming wordt onmiddellijk rekening gehouden met de verkeerstoestand. Het voorgestelde traject wordt geoptimaliseerd, zodat u zo snel mogelijk uw bestemming bereikt.
In welke mate wordt de informatie actueel weergegeven?
Informatie over de verkeerstoestand is actueel. Uw traject wordt voortdurend aangepast aan de updates.
Als het signaal echter wegvalt, slaat de kaart de meest recente update op totdat er weer verbinding kan worden gemaakt.
Points of Interest
Wat zijn mijn Points of Interest (persoonlijke POI)?
Er zijn ca. 50 miljoen opgeslagen locaties die makkelijk rechtstreeks vanuit uw wagen kunnen worden geraadpleegd, zonder dat u zelf onderzoek hoeft te verrichten.
Hiermee kunt u makkelijk nuttige plaatsen in de buurt zoeken (bijvoorbeeld restaurants, benzinestations, supermarkten) en ze aan uw traject toevoegen.
Deze functie zal uw leven vergemakkelijken, of u nu een nieuwe regio leert kennen of een oude regio verkent.
Kan ik mijn eigen Points of Interest (POI) opslaan?
U kunt uw eigen POI’s toevoegen aan de infotainment door ze toe te voegen aan uw adresboek. Selecteer hiervoor het volgende:
- Kaart >
- Bestemming >
- Adresboek >
- Nieuw toevoegen >
- Adres >
- Ok.
U kunt uw adresboek ook raadplegen vanaf uw startpagina, waar uw opgeslagen POI’s beschikbaar zullen zijn.
Kaart bijwerken
Worden de kaarten in mijn voertuig automatisch bijgewerkt?
Ja, uw kaart wordt automatisch bijgewerkt als "Favoriete regio" is geselecteerd. U krijgt een melding te zien op het scherm. Vergeet niet de update te aanvaarden om uw kaart actueel te houden.
Hoe word ik op de hoogte gebracht van bijgewerkte kaarten?
Zodra een kaartupdate beschikbaar is, ontvangt u een pop-up-bericht op het infotainmentscherm van uw wagen op voorwaarde dat u uw favoriete regio hebt ingesteld. Link naar de geüpdatete pagina
Destination Send-to-Car
Welke voordelen biedt Destination Send-to-Car?
U kunt de functie "Destination Send-to-Car" gebruiken wanneer u een traject op voorhand moet voorbereiden.
Open uw NissanConnect Services-app en zoek een bestemming op de navigatiepagina. U kunt dit adres van eender waar naar uw Nissan sturen. Zodra u in uw wagen zit, kunt u de route aanvaarden, de route bewerken om er een routepunt aan toe te voegen of de route annuleren als u zicht bedenkt.
Wat moet ik doen wanneer de bestemming in het infotainmentsysteem in mijn voertuig wordt weegegeven?
Wanneer uw bestemming op het hoofdscherm van uw voertuig verschijnt, kunt u het volgende selecteren:
- Ga hier naartoe: hiermee laadt u het adres in uw wagen.
- Opslaan: hiermee slaat u het adres op voor later.
- Negeren: hiermee negeert u de ontvangen informatie.
Hoe kan ik een bestemming zoeken vanuit de NissanConnect Services-app en deze naar mijn voertuig sturen?
Selecteer in uw NissanConnect Services-app het kaartpictogram in de menubalk. Vervolgens verschijnen de locatie van uw voertuig en de zoekbalk.
Klik op de zoekbalk om het adres te zoeken waar u naartoe wilt en druk op de knop 'routebeschrijving'. U krijgt vervolgens de route te zien en de knop "naar voertuig sturen" wordt getoond. Selecteer de knop 'naar voertuig sturen'. Zodra de bestemming naar uw voertuig is gestuurd, krijgt u een pop-up-bericht op uw telefoon waarmee dit wordt bevestigd.
Heb ik de deur-tot-deur-app nodig om deze functie te gebruiken?
Nee, u kunt Destination Send-to-Car gebruiken zonder de deur-tot-deur-app te downloaden.
Als uw wagen is uitgerust met NissanConnect Services, is deze functie volledig geïntegreerd in uw NissanConnect Services-app. Raadpleeg het instructieboekje om te checken of uw wagen is uitgerust met NissanConnect Services.
My Car Finder
Hoe werkt de functie "My Car Finder"?
Met My Car Finder kunt u de huidige locatie van uw wagen opsporen, op voorwaarde dat de regio een sterk signaal heeft. U kunt de locatie rechtstreeks ophalen in uw NissanConnect Services-app en zelfs een wandelroute genereren om er naartoe te wandelen.
Hoe helpt de dienst My Car Finder me mijn voertuig te vinden?
U kunt de huidige locatie van uw Nissan rechtstreeks ophalen in uw NissanConnect Services-app.
Open de app en klik op de kaartrubriek in de menubalk, waar de locatie van uw wagen wordt bijgewerkt.
De parkeerlocatie van mijn wagen wordt niet of foutief weergegeven. Hoe komt dit?
Meestal komt dit omdat uw wagen is geparkeerd in een garage of in een gebied met een zwak signaal. Hierdoor kan het delen en ontvangen van gegevens met uw wagen worden verstoord. U kunt ook op de knop "vernieuwen" drukken om de gegevens bij te werken.
Kan ik de dienst "My Car Finder" deactiveren?
De locatie van uw voertuig is een onderdeel van uw verbonden diensten. U kunt deze dienst niet deactiveren zonder alle andere verbonden diensten te deactiveren.
Hoe nauwkeurig wordt de parkeerlocatie getoond?
De parkeerlocatie is gebaseerd op de GPS van het voertuig. Om een zo nauwkeurig mogelijke locatie te verkrijgen, moet uw voertuig in een gebied met een sterk signaal worden geparkeerd.
Werkt deze dienst wanneer ik met mijn wagen rijd?
Ja, de dienst werkt ononderbroken, zelfs wanneer met de wagen wordt gereden.
Kan iemand anders mijn parkeerlocatie zien?
Iedereen die uw aanmeldgegevens kent, kan deze informatie raadplegen. Als u vermoedt dat iemand toegang heeft tot uw accountgegevens, wijzig dan zo snel mogelijk uw wachtwoord.
VEILIGHEID EN AUTOSTATUS
Pechverhelping
Wat is pechverhelping?
Met pechverhelping kunt u uw plaatselijke sleep- en hulpdienst bellen als u autopech hebt. U vindt de pechverhelping hier:
- Info >
- NissanConnect Services >
- Bel Nissan Assistance of druk op het koptelefoonpictogram op het kaartscherm in een voertuig met een navigatiescherm.
Slimme meldingen
Wat zijn slimme meldingen?
Met de toezichtsdienst voor meldingen kunt u meldingen instellen en wordt u gewaarschuwd wanneer bepaalde voorwaarden van de meldingen worden overtreden. Er bestaan drie soorten meldingen:
- Snelheidsmelding: waarschuwt u wanneer een snelheidslimiet werd overschreden. (U kunt max. 3 snelheidsmeldingen tegelijk instellen.)
- Tijdsmelding (spertijd): Waarschuwt u wanneer er met uw voertuig wordt gereden buiten de toegestande tijd. (U kunt slechts 1 tijdsmelding tegelijk instellen.)
- Zonemelding: Waarschuwt u wanneer uw voertuig een bepaalde zone betreedt of verlaat. (U kunt max. 3 zonemeldingen tegelijk instellen.)
Wat is een zonemelding?
Met de zonemeldingsfunctie kunt u een geofencingmelding instellen.
U kunt een geografische zone afbakenen in uw NissanConnect Services-app.
U kunt kiezen om meldingen te ontvangen telkens als:
- Uw wagen deze zone verlaat of
- Uw wagen deze zone betreedt
Wat is een snelheidsmelding?
Met de snelheidsmeldingsfunctie, op het tabblad meldingstoezicht, kunt u maximaal drie snelheidsbeperkingen instellen. Zodra uw wagen deze snelheden overschrijdt, krijgt u een melding in uw NissanConnect Services-app en in uw infotainmentsysteem.
Zal de melding (tijd, snelheid, enz.) iets wijzigen aan het voertuig en/of de rijstijl?
De meldingen wijzigen fysiek niets aan het voertuig.
Zodra een melding wordt overschreden, wordt er een bericht gestuurd naar het infotainmentscherm van het voertuig en de NissanConnect Services-app.
Kan ik meerdere toezichtsmeldingen instellen?
- Snelheidsmelding: U kunt maximaal 3 snelheidsmeldingen tegelijk instellen.
- Tijdsmelding (spertijd): U kunt slechts 1 tijdsmelding instellen.
- Zonemelding: U kunt maximaal 3 zonemeldingen tegelijk instellen.
Wat is een tijdsmelding (spertijd)?
Met de "tijdsmeldingsfunctie" kunt u een tijdspanne bepalen waarin er met uw wagen mag worden gereden.
Als er buiten deze tijdspanne met uw wagen wordt gereden, krijgt u een melding via uw NissanConnect Services-app en op uw infotainmentscherm om u te waarschuwen dat de tijdspanne is overtreden.
Hoe kan ik de melding deactiveren?
U kunt al uw meldingen raadplegen op de startpagina van uw app.
U krijgt een lijst van alle lopende meldingen te zien.
U kunt ervoor kiezen om de melding tijdelijk uit te schakelen of permanent te wissen.
Hoe lang duurt het om een melding te activeren voor mijn voertuig?
Naargelang de signaalsterkte duurt het slechts een paar seconden om een tijds- en snelheidsmelding te activeren. Een zonemelding wordt geactiveerd zodra het voertuig zich 2 minuten lang in de afgebakende zone bevindt.
Hoe kan ik de melding in de app instellen?
U kunt een melding instellen door uw NissanConnect-app te openen en het volgende te selecteren:
- Toezicht >
- Toezicht toevoegen >
- Melding toevoegen >
- Naam en pictogram toevoegen >
- Bewaren.
Overzicht over de toestand van uw voertuig
Wat is het overzicht over de toestand van uw voertuig in mijn NissanConnect Services-app?
Met de NissanConnect Services-app kunt u de toestand van uw voertuig te allen tijde checken. U kunt dit overzicht raadplegen via de startpagina van uw app door op 'Toestand van voertuig' te klikken.
U kunt bijvoorbeeld de bandenspanning of de motortoestand raadplegen. Als er een probleem optreedt, begeleidt de app u naar de noodzakelijke informatie.
In mijn app wordt een probleem met de toestand van mijn voertuig aangegeven. Wat kan ik doen? Er worden nog GEEN problemen met de voertuigtoestand getoond
Als in uw app en voertuig een storing wordt aangegeven, volg dan de aangereikte oplossingen. U kunt altijd contact opnemen met de Nissan-verdeler van uw keuze voor een diepgaande diagnose en begeleiding.
Hoe vaak wordt het overzicht over de toestand van mijn voertuig bijgewerkt?
Uw overzicht over de toestand van uw voertuig wordt in de app bijgewerkt terwijl u onderweg bent of na uw laatste traject.
GEMAK EN COMFORT
Afstandsbediende claxon en lichten
Hoe werken de afstandsbediende claxon en lichten?
Met de functie voor afstandsbediende claxon en lichten worden de claxon en lichten van uw voertuig geactiveerd. Om deze functie te kunnen activeren, moet uw motor zijn uitgeschakeld (alle lichten in uw voertuig moeten gedoofd zijn) en moet uw wagen vergrendeld zijn. Zorg er ook voor dat de signaalsterkte voldoende is.
Werken de afstandsbediende claxon en lichten wanneer ik aan het rijden ben?
De afstandsbediende claxon en lichten werken niet wanneer u aan het rijden bent.
Kunt u de claxon en lichten ook afzonderlijk activeren?
Met de functie "afstandsbediende claxon en lichten" kunt u:
- De lichtfunctie afzonderlijk activeren.
- De claxon- en lichtfuncties tegelijk activeren.
U kunt de claxon niet afzonderlijk activeren.
Hoe lang duurt het voordat de afstandsbediende claxon en lichten worden geactiveerd?
De wachttijd voordat de claxon en lichten worden geactiveerd, hangt af van de signaalsterkte van het voertuig, maar doorgaans duurt dit niet langer dan 30 seconden.
Deur vergrendelen en ontgrendelen
Hoe werkt de deurvergrendelings- en ontgrendelingsfunctie?
Met deze functie kunt u uw wagen vergrendelen en ontgrendelen en checken of uw voertuig vergrendeld of ontgrendeld is.
Hoe kan ik een 4-cijferige veiligheidscode instellen?
U kunt uw veiligheidscode instellen in uw app via Profiel > Voertuiggegevens > Nieuwe veiligheidscode. Volg de instructies. U moet in de auto zitten om dit proces te verrichten.
Ook kunt u op de vergrendel- of ontgrendelknop drukken op het startscherm. Klik vervolgens op de knop veiligheidscode aanmaken/opnieuw instellen en volg de instructies. U moet in de auto zitten om dit proces te verrichten.
Op welke afstand van mijn voertuig mag ik me bevinden om de afstandsbediende deurvergrendelings- en ontgrendelingsfunctie te gebruiken?
U kunt de afstandsbediende deurvergrendelings- en ontgrendelingsfunctie eender waar gebruiken. Zorg dat uw auto een goede signaalsterkte heeft voor een optimale werking van de functie.
Hoe lang duurt het voordat mijn deuren worden vergrendeld?
De functie afstandsbediende deurvergrendeling en -ontgrendeling zou binnen 30 seconden moeten werken. Zorg dat uw auto een goede signaalsterkte heeft voor een optimale werking van de functie.
Waarom krijg ik een foutmelding wanneer ik mijn voertuig tracht te vergrendelen of ontgrendelen?
Controleer allereerst of u uw veiligheidscode hebt ingesteld tijdens de instelprocedure. Controleer of uw voertuig een sterk signaal heeft. Controleer of het voertuig niet reeds vergrendeld/ontgrendeld is. Als het voertuig wordt ontgrendeld en de deur niet binnen 30 seconden wordt geopend, wordt de auto automatisch opnieuw vergrendeld.
Controleer of er niemand in de auto zit en zorg ervoor dat alle deuren, de koffer en de motorkap gesloten zijn.
Afstandsbediende klimaatbeheersing
Hoe kan ik de klimaatbeheersingstimer instellen?
Om de klimaatbeheersingstimer in te stellen, moet u verschillende stappen uit het instructieboekje en de beknopte handleiding volgen.
Deze functie is van toepassing op LEAF-modellen vanaf mei 2019 en kan slechts worden gebruikt in de wagen en niet via de NissanConnect Services-app.
Hoe werkt klimaatbeheersing?
Met de functie klimaatbeheersing kunt u uw Nissan EV vóór uw volgende traject voorverwarmen of voorkoelen.
Hoe lang duurt dit?
De wachttijd voordat de functie afstandsbediende klimaatbeheersingwordt geactiveerd, hangt af van de signaalsterkte van het voertuig, maar doorgaans duurt dit niet langer dan een minuut.
Wat is de maximale afstand waarop afstandsbediende klimaatbeheersing kan worden gebruikt?
U kunt de functie "afstandsbediende klimaatbeheersing" eender waar gebruiken. Zorg dat uw auto een goede signaalsterkte heeft voor een optimale werking van de functie.
Waarom krijg ik een foutmelding wanneer ik afstandsbediende klimaatbeheersing gebruik?
Controleer allereerst of uw klimaatbeheersing nog niet is ingeschakeld. Mogelijk heeft uw voertuig een zwak signaal. Zorg dat uw auto een goede signaalsterkte heeft voor een optimale werking van de functie.
Zorg er ook voor dat uw voertuig momenteel niet wordt gebruikt, want anders kunt u deze functie niet gebruiken.
OPLADEN
BATTERIJBEHEERDER
Wat is de batterijbeheerder?
De batterijbeheerder geeft u toegang tot informatie over uw batterijpeil, het geraamde bereik en de oplaadsnelheid en stelt u in staat uw Nissan EV op afstand op te laden.
Hoe kan ik de oplaadtimer instellen?
Om de oplaadtimer in te stellen, moet u verschillende stappen uit het instructieboekje en de beknopte handleiding volgen. Deze functie is van toepassing op LEAF-modellen vanaf mei 2019 en kan slechts worden gebruikt in de wagen en niet via de NissanConnect Services-app.