MILD-HYBRID |
e-POWER |
|
---|---|---|
Hoe het werkt | Een benzinemotor wordt ondersteund door een batterij tijdens het versnellen | Een combinatie van een benzinemotor die de batterij oplaadt en een elektrische motor die de wielen doet draaien |
Wat drijft de wielen aan? | Benzinemotor | Elektrische motor |
Hoe wordt de batterij opgeladen? |
De benzinemotor laadt de batterij op | Laadt op tijdens het rijden dankzij de verbrandingsmotor en regeneratief remmen |
Heeft de auto benzine nodig? |
Ja | Ja |
Hoe is de rijervaring? |
Koppelassistentie met responsief versnellen |
Directe koppel door de elektrische motor |
CO2-Uitstoot |
Verlaagde uitstoot | Lagere uitstoot |
Hoe lang is het mogelijk om 100% elektrisch te rijden? | 0% | 100% |
VERGELIJK DE AANDRIJVINGEN
NISSAN X-TRAIL
MILD-HYBRID |
e-POWER |
|
---|---|---|
Hoe het werkt | Een benzinemotor wordt ondersteund door een batterij tijdens het versnellen | Een combinatie van een benzinemotor die de batterij oplaadt en een elektrische motor die de wielen doet draaien |
Wat drijft de wielen aan? | Benzinemotor | Elektrische motor |
Hoe wordt de batterij opgeladen? |
De benzinemotor laadt de batterij op | Laadt op tijdens het rijden dankzij de verbrandingsmotor en regeneratief remmen |
Heeft de auto benzine nodig? |
Ja | Ja |
Hoe is de rijervaring? |
Koppelassistentie met responsief versnellen |
Directe koppel door de elektrische motor |
CO2-Uitstoot |
Verlaagde uitstoot | Lagere uitstoot |
Hoe lang is het mogelijk om 100% elektrisch te rijden? | 0% | 100% |
DE KRACHT VAN EEN MILD HYBRID |
e-POWER |
||
---|---|---|---|
Hoe het werkt | Een benzinemotor wordt ondersteund door een batterij tijdens het versnellen en cruisen | Een combinatie van een benzinemotor die de batterij oplaadt en een elektrische motor die de wielen doet draaien | |
Wat drijft de wielen aan? | Benzinemotor | Elektrische motor | |
Hoe wordt de batterij opgeladen? | Laadt op tijdens het rijden door regeneratief remmen | Laadt op tijdens het rijden dankzij de verbrandingsmotor en regeneratief remmen | |
Heeft de auto benzine nodig? | Ja | Ja | |
Hoe is de rijervaring? | Koppelassistentie met responsief versnellen | Direct koppel en een stille rit | |
CO2-Uitstoot | Lagere uitstoot | Lagere uitstoot | |
Hoeveel procent van de tijd gebruikt de auto 100% elektrische aandrijving? | 0% | 100% |
SPECIFICATIES
MILD HYBRID | e-POWER | |
---|---|---|
Brandstoftype | Benzine | Benzine / Elektrisch |
Motorinhoud cc | 1.332 | 1.497 |
Aantal cilinders, configuratie | 3, in lijn | 3, in lijn |
Max. koppel, Nm / tpm | 300 / 1,800 - 3,750 | Tot 525 / 2.400 - 4.400 |
Aandrijflijn | 2WD | 2WD of 4WD |
Max. motorvermogen, kW (PS) |
163 (120) | Tot 156 (213) |
Uitstoot norm | EURO 6D Full | EURO 6D Full |
Acceleratie 0-100 km/uur, seconden | 9,6 | 8,0 |
Max. snelheid, km/uur | 200 | 190 |
Compressieverhouding | 10,5 +-1 : 1 | Variable 8:1 - 14:1 |
Aangedreven wielen | Vooraan | Vooraan |
Aandrijving | Benzine, Mild Hybrid | Benzine, e-POWER |
Type versnellingsbak | Automatisch | e-Power (1 elektrische versnelling) |
Verbruik l/100km | 7,1 - 7,5 | 5,8 - 6,2 |
Uitstoot g/km | 157 - 161 | 130 - 139 |
Tankinhoud | 55 | 55 |
Trekgewicht geremd/ongeremd | 2.000 / 750 | 670 / 670 |
ZET DE VOLGENDE STAP
[1] Op basis van WLTP-cijfers, vergeleken met verbrandingsmotor voor vergelijkbaar model. Resultaten in reële situaties kunnen variëren afhankelijk van diverse factoren zoals opties, de toestand van de batterij, klimaatregeling, onderhoud, rijgedrag en niet-technische factoren zoals weersomstandigheden, het traject, enz.
[2] Op basis van interne testgegevens, en in afwachting van homologatie. Resultaten in reële situaties kunnen variëren afhankelijk van diverse factoren zoals opties, de toestand van de batterij, klimaatregeling, onderhoud, rijgedrag en niet-technische factoren zoals weersomstandigheden, het traject, enz.
[3] Omschrijvingen Hybride Elektrische Voertuigen maken vergelijking met gelijkaardig model met verbrandingsmotor. De opgegeven WLTP-cijfers zijn ter vergelijking. Resultaten in reële situaties kunnen variëren afhankelijk van factoren zoals de beginlading van de batterij, toebehoren die zijn geïnstalleerd na de meting, weersomstandigheden, rijgedrag en belading van het voertuig.