Nissan Juke 2023 Gebruikershandleiding

7.22.11. Intelligent Lane Intervention-systeem van ProPILOT Assist

image

Nalatigheid in het opvolgen van de waarschuwingen en aanwijzingen voor correct gebruik van het Intelligent Lane Intervention-systeem (ILI) kan leiden tot ernstig letsel of de dood.

  • Het ILI-systeem is niet bedoeld om de auto te sturen of om te voorkomen dat de bestuurder de macht over het stuur verliest. Het is de verantwoordelijkheid van de bestuurder om alert te zijn, veilig te rijden, het voertuig binnen de rijstrook te houden, en te allen tijde het voertuig onder controle te houden.

  • Het ILI-systeem is hoofdzakelijk bedoeld voor gebruik op goed onderhouden snelwegen. Onder bepaalde weg-, weers- of rijomstandigheden is het systeem wellicht niet in staat om de rijstrookmarkeringen te detecteren.

Het ILI-systeem moet worden ingeschakeld met de ProPILOT Assist-schakelaar telkens als de contactschakelaar in de ON stand is gezet.

Het ILI-systeem werkt bij de volgende rijsnelheden en daarboven en alleen wanneer de rijstrookmarkeringen goed zichtbaar zijn op de weg:

  • Voor Europa:

    Ongeveer 60 km/u (37 MPH)

  • Behalve Europa:

    Ongeveer 70 km/u (45 MPH)

Het ILI-systeem waarschuwt de bestuurder via het ILI-indicatielampje op het voertuiginformatiedisplay, een geluidssignaal en trillingen in het stuurwiel, wanneer de auto het midden van de rijstrook heeft verlaten. Het systeem helpt de bestuurder de rijstrook niet te verlaten en terug te keren naar het midden van de rijstrook door de remmen op de linker- of rechterwielen individueel (gedurende korte tijd) te bedienen.

Het ILI-systeem houdt toezicht op de markeringen op de rijstrook met behulp van de camera-eenheid (1) boven de binnenspiegel.

Hoofdonderwerp: